دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳

جایگاه دین در سینمای ایران/۳

برجی: فیلم های زرد، مبتذل و سیاه نما سینما را احاطه کرده اند/ از مدیران فاقد تخصص و استراتژی نمی توان انتظار توجه به سینمای دینی داشت!

مراسم تجلیل از رضا برجی

سینماپرس: رضا برجی مستندساز همزمان با آغاز ماه محرم در خصوص جایگاه دین در سینمای ایران و لزوم تولید آثاری متناسب با این ایام گفت: فیلم های زرد، مبتذل و سیاه نما سینما را احاطه کرده اند چرا که مدیران فقط به این نوع فیلم ها بها می دهند و توجهی به سینمای دینی، سینمای استراتژیک و... ندارند و تنها در کلام و حرف های شان از لزوم توجه و اهمیت دادن به این نوع سینما سخن می گویند و هیچ عملکرد مثبتی در این راستا ندارند.

کارگردان مستندهای «لعل بدخشان» و «در امتداد غدیر» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: از مدیران فاقد تخصص و استراتژی نمی توان انتظار توجه به سینمای دینی داشت! وقتی کسانی اداره امور را در دست می گیرند که صرفاً مدیر خوبی هستند و کارشناسان زبده و متخصص این حوزه به کار گرفته نمی شوند معلوم است که نتیجه همین آشفته بازار کنونی می شود.

وی ادامه داد: مسئولان اگر می خواهند تحول جدی در سینما رخ دهد در قدم اول بایستی متخصصان سینما و هنر را به کار بگیرند اما متأسفانه ما شاهد آن هستیم که متخصصان سینما و هنرمندان باسابقه و مومن و معتقد به نظام و اسلام بیکار و خانه نشین هستند و فقط هرزچندگاهی اگر رسانه ای سراغی از آن ها بگیرد فریادی از سر درد می زنند و بعد هم سکوت می کنند!

برجی سپس توجه به گیشه و توجه به ارائه بیلان و آمار و ارقام از سمت مدیران سینمایی را آفت بزرگ این روزهای سینمای کشور برشمرد و در این باره اظهار داشت: تا زمانی که مدیران در پی این باشند که فلان فیلم چقدر فروخته یا چند فیلم در سینما تولید شده یا چقدر جشنواره برگزار کرده ایم یا فیلم های مان در چند جشنواره جهانی شرکت کرده اند، ما شاهد تحولات مثبت در سینما نخواهیم بود. مدیران ما فقط در پی ارائه بیلان به مدیران بالادستی شان هستند و این سینمای کشور را به بیراهه برده است.

این سینماگر برجسته تأکید کرد: سینمای ایران برای نجاتش از ورطه هولناک کنونی نیازمند استراتژی است؛ ما باید به صورت موضوعی به سینما نگاه کنیم. مدیر سینمایی باید در پی فرهنگ سازی باشد نه فرهنگ سوزی! مثلاً در همین بحث حجاب سینما می توانست از سال ها قبل جامعه را به سمت و سویی هدایت کند که شاهد فاجعه کنونی نباشیم.

وی در پایان این گفتگو افزود: اگر مسئولان رده بالا می خواهند سینمای کشور نجات پیدا کند باید مدیرانی را به کار بگیرند که دلشان برای دین بتپد؛ در ابتدا باید منشور سینما تدوین شود و مشخص شود که در سینما و جامعه اسلامی ما به چه نوع سینمایی نیاز داریم و سپس همه هنرمندان ملزم شوند که تنها در این راستا گام برداند؛ اگر چنین شود سینما درست می شود و اگر نشود روز به روز بیشتر شاهد اضمحلال سینمای کشور خواهیم بود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.