یکشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۷

وقتی خانه از پای بست ویران است!

واکنش «اتحادیه ای» ثبت نشده و بدون پشتوانه قانونی به اعتراض «جامعه صنفی تهیه کنندگان»

غلامرضا موسوی در چهارمین روز سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر

سینماپرس: غلامرضا موسوی در قالب نامه‌ای خطاب به رئیس هیأت مدیره خانه سینما به اعتراض تنها تشکیلات قانونی موجود در صنعت تهیه کنندگان که با عنوان جامعه صنفی تهیه‌کنندگان سینمای ایران شناخته می‌شود، واکنش نشان داد. واکنشی که بیش از هر چیز نشان از بحران مشروعیت موجود در فضای صنفی سینمای ایران دارد، بحرانی که ریشه اصلی آن را باید در پایه های سست خانه سینما جویا شد!

در پی اعتراض جامعه صنفی تهیه‌کنندگان سینمای ایران به فرآیند انتخاب منوچهر محمدی به‌عنوان نماینده تهیه‌کنندگان برای حضور در انتخابات خانه سینما، امروز دومین نامه از سوی این جامعه صنفی منتشر شد که در واقع پاسخی به نامه منتشرنشده غلامرضا موسوی به رئیس هیأت مدیره خانه سینما بود.

آنچه در ادامه می‌خوانید متن کامل نامه غلامرضا موسوی به محمدعلی نجفی است که در آن فرآیند انتخاب نماینده تهیه‌کنندگان تشریح شده است. توضیحاتی که با واکنش جدی جامعه صنفی تهیه‌کنندگان مواجه شد.

در متن نامه غلامرضا موسوی آمده است:

جناب آقای مهندس محمدعلی نجفی

ریاست محترم هیأت مدیره خانه سینما

با سلام

بازگشت به نامه مورخ ۲۸/‌۰۴/‌۱۴۰۱‬ آن جناب و نامه پیوست (نامه جامعه صنفی تهیه‌کنندگان) به اطلاع می‌رسد؛

۱- معرفی نامزد شرکت در انتخاب هیأت مدیره خانه سیما به عهده هیأت مدیره‌های اصناف است نه مجامع عمومی.

۲- انتخاب آقای منوچهر محمدی به اتفاق آرا در جلسه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۱ که با حضور هفت عضو اصلی هیأت مدیره (خانم منیژه حکمت و آقایان ابوالحسن داودی، سیدجمال ساداتیان، سید غلامرضا موسوی، منوچهر شاهسواری، علی آشتیانی‌پور و محمد احمدی) برگزار شد، صورت گرفت.

۳- براساس مصوبات هیأت مدیره شورایعالی (اتحادیه) که به تصویب ۹ عضو هیأت مدیره متشکل از چهار تشکل شورایعالی (اتحادیه) رسیده است، جلسات هیأت مدیره شورایعالی (اتحادیه) با حضور شش عضو رسمیت می‌یابد و با ۵ رأی لازم‌الاجراست.

۴- براساس مصوبه هیأت مدیره در تاریخ ۱۴/‌۰۴/‌۱۴۰۱‬ مجمع عمومی با حضور اکثریت رسمیت می‌یابد. در جلسه مجمع عمومی اتحادیه آقای منوچهر محمدی به اعضای مجمع عمومی به عنوان نامزد هیأت مدیره خانه سینما معرفی شده است وگرنه ایشان قبلاً توسط هیأت مدیره با حضور هفت نفر از نه نفر عضو اصلی انتخاب شده بودند.

۵- برای حضور در مجمع عمومی شورایعالی (اتحادیه) از نمایندگان جامعه صنفی که قبلاً معرفی شده بودند، کتباً دعوت به عمل آمد اما متأسفانه آقای هاشمی روز مجمع عمومی طی نامه‌ای در واتس‌اپ عدم حضور جامعه را اعلام داشتند.

بنابراین اعتراض ریاست محترم جامعه صنفی فاقد وجاهت قانونی و برخلاف مصوبات و اصول موافقت شده قبلی است. ضمن اینکه انتظار می‌رفت جامعه محترم صنفی اعتراض خودشان را به هیأت مدیره شورایعالی (اتحادیه) ارسال می‌کردند. همچنان دو کرسی ثابت جامعه صنفی تهیه‌کنندگان برای نمایندگان جامعه صنفی محفوظ است.

فرصت را جهت ادای احترام مغتنم می‌دانم. سید غلامرضا موسوی. رئیس اتحادیه تهیه‌کنندگان.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.