یکشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰

جایگاه دین در سینمای ایران/۶

منتظری: مدیران نباید هنرمندانی که تمایل به تولید فیلم دینی دارند را درگیر بروکراسی کنند/ امروزه دشمن محتوای آلوده و مسموم خود را با بهترین قالب ها به جوانان ارائه می دهد

غلامرضا منتظری

سینماپرس: دکتر غلامرضا منتظری نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همزمان با آغاز ماه محرم در خصوص جایگاه دین در سینمای ایران و لزوم تولید آثاری متناسب با این ایام گفت: مدیران نباید هنرمندانی که تمایل به تولید فیلم دینی دارند را درگیر بروکراسی های پیچیده اداری کنند؛ هنرمندانی که می خواهند برای دین اثر هنری تولید کنند باید مورد حمایت ویژه مدیران در تمامی نهادهای فرهنگی و هنری از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان سینمایی، حوزه هنری، سازمان صدا و سیما و... قرار گیرند.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: دین بخش مهمی از برنامه زندگی ما است. ما باید بتوانیم با استفاده از ابزار نیرومند و اثربخش هنر تصویر روشنی از دین ارائه دهیم و جاذبه های دین را به خوبی معرفی کنیم.

وی ادامه داد: در دین مبین اسلام شعائر، آداب، سنن و آیین های مختلفی وجود دارد که مملو از جاذبه های معنوی و جمال و کمال است که از آن جمله می توان به ماه محرم اشاره کرد. ماه محرم سرشار از شکوه و عظمت است. این ماه گنجینه ای از سوژه های جذاب و اثربخش است و باید مورد توجه صاحبان اندیشه و خرد واقع شود. لازمه این اتفاق آن است که که متفکران به جامعه هنری کمک کنند و منابع اولیه را در دسترسی آن ها قرار دهند تا از روی آن منابع بتوان آثار درخور توجه و شاخصی تولید شود.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ماه محرم ماه شور و حماسه و عشق و اخلاق و ادب است اظهار داشت: ما اگر می خواهیم نسل جوان ارتباطش با دین تقویت شده و دیندار شود و بصیرتش افزایش یابد چاره ای نداریم جز اینکه از زبان هنر استفاده کنیم و دین را در قالب آثار هنری به جوانان عرضه کنیم.

منتظری تصریح کرد: امروزه دشمن محتوای آلوده و مسموم خود را با بهترین قالب ها و تاکتیک ها به جوانان ارائه می دهد. ما اگر به دین توجه نکنیم «عنکبوت مقدس» ها بیشتر تولید می شوند و از این رو باید جلوی این پدیده شوم را بگیریم.

این کارشناس فرهنگی در خاتمه این گفتگو متذکر شد: در این کشور هیچ کس اندازه مقام معظم رهبری مشغله ندارد اما می بینیم که ایشان علیرغم تمامی مشغله ای که دارند توجه ویژه ای به فرهنگ و هنر دارند و مرتب با گروه های مختلف هنری نشست برگزار می کنند چرا که می دانند که مقوله مهم فرهنگ و هنر در دنیای امروز تا چه میزان حائز اهمیت است. مدیران فرهنگی موظفند از تمامی ظرفیت هنرهای هفت گانه در خصوص ترویج و اشاعه دین به درستی بهره ببرند و امیدوارم که به زودی شاهد دستاوردهای خوب این اتفاق باشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.