شنبه ۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰

حضور «شهردار تهران» در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم شهر؛

زاکانی: برای تک تک موضوعات شهری می‌توان فیلم تهیه کرد به مشکلات پرداخت تا فرهنگ‌سازی در مورد آن مسئله صورت گیرد

سخنرانی علیرضا زاکانی در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر

سینماپرس: مراسم اختتامیه جشنواره فیلم شهر با اجرای کلیپی از مرحوم نادر طالب‌زاده، سینماگر آغاز شد و مجریان برنامه پژمان بازغی و مژده خنجری بودند.

به گزارش سینماپرس، در بخشی از این مراسم دکتر علیرضا زاکانی شهردار تهران گفت: خوشحالم که بعد از دو سال تعطیلی این جشنواره را برگزار می کنیم و امیدواریم دستگاه های هنری امکانات خوبی را برای تحول در شهرمان فراهم بیاورد.

برای تغییر داشتن عنصر انسانی توانا و داشتن برنامه و مسیر تحقق برای تغییر و عزم و اراده در کنار امکاناتی است که نیاز است. مشکلات متعدد در کلانشهر تهران هیچ کدام این شهر را آسایش و آرامش نخواهد داد مگر اینکه با تدبیر گره گشایی از این مشکلات انجام شود. تحقق این مهم جز در سایه مشارکت همگانی تحقق نخواهد یافت.

او افزود: اگر امروز شهری دارید که بر هم انباشتگی مشکلات آن در رنجید و شهروندی دارید که از این فشارها در مشکلات بسر می برد و مدیریت شهری دارید که در افق خدماتی ارائه خدمت می‌کند، باید به سمتی برویم که شهر را از ابعاد مختلف دارای پیشرفت چشمگیر کند

زاکانی با بیان اینکه امروز خوشحالم در این رویداد شرکت کردم، ادامه داد: خوشحالم از خادمان این رویداد هنری تشکر می‌کنم و امیدوارم به واسطه هنر و بهره مندی از هنرمندان بتوانیم از نظام مسائل شهرمان را بازشناسی دقیق کنیم و در این راه انعکاس آن را زمینه ای قرار دهیم که مردم هم مشارکت کنند.

شهردار تهران یادآور شد: امیدوارم به کمک نخبگان بتواند زمینه ای فراهم شود که با مشارکت متن جامعه مشکلات شهری را پشت سر بگذاریم و به سمت قله حرکت کنیم؛ امیدوارم بتوانیم امید را در جامعه را بیشتر کنیم و در کنار آن مسئولیت پذیری را بیشتر کنیم و امید به جامعه بدهیم و به مردم اطمینان دهیم که می‌توانیم این کار را انجام دهیم؛ البته که با کمک هنر این کار امکان پذیر است.

زاکانی با اشاره به نقاط ضعف و قوت کلانشهر تهران ادامه داد: ما در حوزه های مختلف شهر نقاط ضعف و قوت زیادی داریم و نیازمندیم با جامعه گفت و گو کنیم. در هر حوزه‌ای اگر بخواهیم مشارکت را جلب کنیم حتما باید تعبیر درستی از آن جامعه داشته باشیم و طوری باشد که هر کس نقش خود را پیدا کند در این بخش هم می‌توانیم از هنر استفاده کنیم تا دست به دست ندهیم نمی‌توانیم نظم در شهر ایجاد کنیم برای تک تک موضوعات شهری می‌توان فیلم تهیه کرد به مشکلات پرداخت تا فرهنگ‌سازی در مورد آن مسئله صورت گیرد.

شهردار تهران ادامه داد:امروزه تهران بجز هویت کلانشهر بودن هویت ثانویه دیگری ندارد و در این کالبد از شهر نمی‌توانیم هنر معماری ایرانی اسلامی پیدا کنیم دراین شهر مملو از دانشگاه‌های بزرگ کشور است و هزاران استاد و دانشجو در این شهر زندگی می‌کنند؛ شهرمان هویت فناورانه دارد و خالقان فناوری آنگونه نیستند که بتوان این شهر را از طریق آنان شناخت، آنچه می‌تواند به این شهر هویت در حوزه هنر بدهد مورد توجه نیست. در تمام سطوح با بهره مندی از بازار هنر میتوان فرهنگسازی کردو اولیت بندی کرد و زمینه مشارکت و ایجاد تغییر فراهم کرد. ما دست نیاز خود را به سمت هنرمندان خود دارز میکنیمو این نیاز را به صراحت بیان میکنم که در مجموعه شهری توجه به فیلم در سطوح مختلف و سایر نقاطی که میتوان از ظرفیت استفاده کرد دست نیار خود را دراز میکنیم و با تلاش هایی که میکنیم ایجاد زمینه بهتری برای آینده فراهم کنیم که بی‌شک نوید تحول و تغییر با مشارکت نخبگان و مردم در سطوح مختلف باشد.

او با اشاره به اینکه در حوزه هنر آنچه هویت می‌دهد مورد غفلت قرار گرفته است ادامه داد: درحوزه سبک زندگی با بهرمندی از هنر می‌شود فرهنگ ساز کرد در این مسیر دست نیاز را به سوی هنرمندان دراز کرده‌ایم و این نیاز به عنوان یک الویت دیده می‌شود. امیدوارم با تلاش‌هایی که می کنیم ایجاد زمینه‌های تغییر همکاری‌ را داشته باشیم

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.