جمعه ۳۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۲

افشای راز ماندگاری «سلام فرمانده» در یک مستند تلویزیونی؛

بودجه یک و نیم میلیون تومانی «سلام فرمانده» در شرایط هزینه کرد چند صد میلیون تومانی کلیپ‌های «مأوا» و ...

«سلام فرمانده»

سینماپرس: تهیه‌کننده مستند «سلام فرمانده» که با موضوع فرآیند ساخت، تولید و فراگیری این سرود به تولید رسیده است، به ارائه توضیحاتی درباره این مستند پرداخت.

به گزارش سینماپرس، سیدعباس حسینی تهیه‌کننده مستند «سلام فرمانده» درباره تولید این اثر که امشب از شبکه دو سیما روی آنتن می‌رود به مهر بیان کرد: وقتی موزیک ویدئو «سلام فرمانده» را دیدم انتقادهای زیادی به آن داشتم و فکر می‌کردم چرا ضعیف کار شده است، بعد از مدتی پیشنهاد ساخت مستندی درباره همین موزیک ویدئو مطرح شد که برایم جالب بود. در این زمان گروه تولید این سرود به سفرهای شهری می‌رفت تا در همخوانی مردم حضور داشته باشد. من فکر می‌کردم یک گروه ۴۰ یا ۵۰ نفره هستند و در اصفهان به این گروه ملحق شدیم که کلاً سه نفر بودند.

این کارگردان یادآور شد: گاهی هم حتی یکی دو نفری می‌رفتند و یا فقط یک نفر مردم را در شهرها همراهی می‌کرد. تمام اتفاقاتی که در شهرها رخ می‌داد هم خودجوش بود و ما به این ترتیب ۱۱ شهر را با دوستان رفتیم که حداقل یک اجرا در هر شهر بود و در مدت هشت روز با آن‌ها بودیم.

وی با اشاره به جزئیاتی که در مستندش آمده است توضیح داد: ما به لنگرود محل تولد این سرود هم رفتیم و مستند به نوعی به روند شکل‌گیری این موزیک می‌پردازد.

این مستندساز درباره نگاه انتقادی خود در ساخت مستند نیز یادآور شد: من انتقادهایم را بیان کردم و جالب بود که خودشان هم به ضعف‌های سرود اذعان داشتند و می‌گفتند اینگونه نبوده است که تیم و هزینه آن‌چنانی داشته باشند. یا ذات شعر این سرود از هیأت‌های خانگی شکل گرفته است و ارگان یا آهنگساز و خواننده‌ای پشت آن نبوده است.

وی اضافه کرد: بیان اینها برای من خیلی مسائل را روشن کرد و فکر می‌کنم حمله‌هایی که به این موزیک شده است در مستند پاسخ داده می‌شود.

این تهیه‌کننده یادآور شد: شعار این بچه‌ها برای من خیلی جالب بود که تمرین ظهور به بهانه سرود بوده است. اگر ما بخواهیم تمرینی برای ظهور آقا داشته باشیم، می‌بینیم همین است و انگار این شعار در همه جای جهان شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به یک خاطره گفت: روز اول به ابوذر روحی می‌گفتم خسته نمی‌شوید اینقدر سلام فرمانده برایتان تکرار می‌شود و جالب بود که روز آخر همه ما هم با هم همین سرود را همخوانی می‌کردیم.

حسینی با اشاره به دیگر جزئیات مستند بیان کرد: در مستند نشان داده‌ایم که این‌ها از صفر این موزیک ویدئو را می‌سازند. با یک میلیون و پانصد هزار تومان تولید را شروع کرده‌اند و بعد آن ۳۱۳ نفری که ثبت نام کرده بودند پای کار آمدند و خانواده‌هایشان کار کرده‌اند، یکی غذا درست کرده، یکی دوربین آورده و همین طور کارها پیش رفته است. مستند هم مصاحبه با عوامل موزیک ویدئو دربار همین تجربیات و ناگفته‌هاست.

مستند «سلام فرمانده» امشب ساعت ۲۱ از شبکه دو سیما روی آنتن می‌رود.

نظرات

  • ع ا ز ۱۴۰۱/۰۵/۰۱ - ۰۶:۰۶
    1 0
    در جواب باید گفت وزارت خارجه آمریکا برای راه انداختن کمپین نه به حجاب اجباری به با مسیح علینژاد قرارداد ۶۲۵ هزار دلاری میبندد حالا حالا در مقابل یک چنین قراردادی پخش و نشان دادن علاقه مردم به امام زمان ارزش این را ندارد ؟
  • سامان ۱۴۰۱/۰۵/۰۱ - ۱۹:۳۴
    0 0
    ایی که میگی راسته هاولا
  • ۱۴۰۱/۰۵/۰۲ - ۱۲:۵۲
    1 0
    کاش مردم به خاطر ی روسری سر کردن اینقدر مقاومت نشون نمی دادند تو خونه هر جور دوست دارید بگردید به خدا بی حجابی هیچ نفعی به حال ایران نداره اگه دختر یا پسر یا برادر و خواهری داشته باشید و به اونا فکر کنید که به خاطر بد حجابی ممکنه چه بلاهایی گرفتار بشن اینقدر به خاطر چیزی که هیچ منفعی برای کشورمون نداره مقاومت نمی کردید ولی ابتدا باید کارخونه های تولید لباس رد درست کنند این ساپورنها چی همون تو خونه هم آدم ردو ش نمیشه پوشید
  • ایمان ۱۴۰۱/۰۵/۰۳ - ۱۹:۱۸
    1 0
    سلام کاش اونایی که اصرار بر بدحجابی یابی حجابی دارن یکم به فکر امام زمان بودندو دلشو خون نمیکردند

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.