چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱

در دوازدهمین دوره؛

معرفی اعضای شورای سیاستگذاری دوسالانه ملی سرامیک

دوازدهمین دوسالانه سرامیک

سینماپرس: نخستین جلسه شورای سیاستگذاری دوازدهمین دوسالانه ملی سرامیک با حضور مدیرکل هنرهای تجسمی و اعضای شورای سیاستگذاری این رویداد هنری در مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، نخستین جلسه شورای سیاستگذاری دوازدهمین دوسالانه ملی سرامیک با حضور عبدالرضا سهرابی مدیرکل هنرهای تجسمی و رئیس شورای سیاستگذاری دوسالانه دوازدهم، عبدالرحیم سیاهکارزاده رئیس مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، بهزاد اژدری رئیس هیأت مدیره انجمن هنرمندان سفال‌گر ایران، هیربد همت‌آزاد دبیر هنری دوسالانه یازدهم، رسول جلیلی، فریده تطهیری مقدم، محبوبه ابراهیم‌زاده، کورش آریش، مجتبی قربانی، فرزاد فرجی و احدالله شکری‌پور در مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در این نشست، عبدالرضا سهرابی مدیرکل هنرهای تجسمی و رئیس شورای سیاستگذاری دوازدهمین دوسالانه ملی سرامیک گفت: وظیفه شورای سیاستگذاری از این حیث حائز اهمیت است که به ریل‌گذاری و تعیین سیاست‌های حاکم بر دوسالانه می‌پردازد و دبیر هنری جشنواره متناسب با این ریل‌گذاری، برنامه‌ریزی‌های لازم را در راستای برگزاری هرچه شایسته‌تر دوسالانه انجام می‌دهد.

سهرابی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: یکی از جدی‌ترین رویکردهای ما، برقراری ارتباط میان رویدادهای هنری با حوزه دانشگاه و پژوهش است. یک رویداد هنری هنگامی اثرگذار خواهد بود که فعالیت‌های علمی و پژوهشی ضمیمه آن شود. ما تمامی رویدادهای هنری‌مان را به این سمت برده‌ایم و در ادامه نیز به این موضوع توجه ویژه‌ای خواهیم داشت.

سهرابی ضمن اشاره به برگزاری شایسته دوسالانه یازدهم، از تلاش‌های هیربد همت آزاد دبیر هنری دوسالانه گذشته تشکر کرد.

در بخش دیگری از این نشست، هیربد همت آزاد دبیر هنری دوسالانه یازدهم در سخنانی گفت: جایگاه سفال و سرامیک به‌عنوان یک رسانه بسیار مهم است. به نظر من میزان عمق و نفوذ سفال و سرامیک در بستر فرهنگی ما از تمامی هنرهای تجسمی بیشتر است. سفال و سرامیک بیش از ۱۲ هزار سال سابقه دارد و با مردم ارتباط مستقیمی برقرار کرده است.

وی افزود: ممکن است سایر رشته‌های هنرهای تجسمی با مردم ارتباط عمیقی نداشته باشند اما سفال و سرامیک پیوند عمیقی با مردم برقرار ساخته و به‌عنوان هنری اثرگذار در میان مردم نهادینه شده است.

همت‌آزاد عنوان کرد: دوسالانه‌ها آخرین دستاوردها و توانایی‌های هنرمندان عرصه‌های هنری را به نمایش می‌گذارند و در کنار این، واجد کارکرد اجتماعی هم هستند؛ چراکه بستری برای بیان دغدغه‌های اجتماعی هنرمندان فراهم می‌کنند.

در ادامه این نشست، افراد حاضر در جلسه نکات و نظرات خود را در راستای برگزاری هرچه شایسته‌تر دوازدهمین دوسالانه ملی سرامیک بیان کردند.

در پایان این نشست نیز احکام هریک از اعضای شورای سیاستگذاری دوازدهمین دوسالانه ملی سرامیک توسط عبدالرضا سهرابی مدیرکل هنرهای تجسمی و رئیس شورای سیاستگذاری دوسالانه دوازدهم به آنها اعطا شد. بر این اساس، رسول جلیلی، فریده تطهیری مقدم، محبوبه ابراهیم‌زاده، کورش آریش، مجتبی قربانی، فرزاد فرجی و احدالله شکری‌پور به‌عنوان اعضای شورای سیاستگذاری دوسالانه دوازدهم معرفی شدند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.