دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵

تداوم تصمیمات غلط در سینمای بحران زده کودک و نوجوان/۹

لولاکی: دورهمی که قرار است با فیلم های سفارشی فارابی به اسم کودک و نوجوان برگزار شود هیچ عایدی و ثمری ندارد/ وقتی فیلم شاخصی تولید نشده برگزاری جشنواره چه معنایی دارد؟

عرفان لولاکی

سینماپرس: عرفان لولاکی تهیه کننده آثار انیمیشن در خصوص تداوم تصمیمات غلط در سینمای بحران زده کودک و نوجوان گفت: دورهمی که قرار است با فیلم های سفارشی فارابی به اسم سینمای کودک و نوجوان برگزار شود هیچ عایدی و ثمری ندارد! اینکه فارابی همه ساله می آید و در فاصله دو سه ماه مانده به جشنواره به تعدادی افراد خاص سفارش تولید می دهد و بعد با همان افراد دورهمی برگزار می کند و به هم جایزه می دهند و دور هم خوش هستند هیچ دردی از سینمای بحران زده کودک و نوجوان درمان نمی کند.

تهیه‌کننده انیمیشین «کله‌ آهنی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: پرسشی که من از مدیران سینمایی دارم این است که وقتی جشنواره ها اینقدر بد هستند چرا باید برگزار شوند؟ وقتی جشنواره ای نمی تواند هیچ اثرگذاری مثبتی برای سینما و تحول در تولید داشته باشد بود و نبودش چه نفعی برای سینما در پی دارد؟

وی ادامه داد: آنچه امروز ما شاهدیم نشان از بی برنامگی مدیران سینمایی جدید برای سینمای کودک و نوجوان است؛ آن ها هیچ برنامه منحصر بفردی با توجه به شرایط کنونی جامعه و سینما ارائه نداده اند و درصدد آن هستند تا راه و مسیر مدیران قبلی را ادامه دهند که خوب بی تردید کاری غلط است.

این سینماگر با طرح این پرسش که وقتی فیلم شاخصی تولید نشده برگزاری جشنواره چه معنایی دارد تصریح کرد: گویا یک بودجه ای وجود دارد که به اسم برگزاری جشنواره باید صرف شود و این در حالی است که برخی افراد در همین سینما به نان شب محتاجند و این بودجه ها می تواند زندگی آن ها را از بحران نجات دهد.

لولاکی در پایان این گفتگو بهبود وضعیت سینمای کودک و نوجوان را محال دانست و خاطرنشان کرد: سینمای کودک امروزه بیشتر از برگزاری جشنواره نیاز به حمایت از ساخت و حمایت از اکران آثار دارد. سینمای کودک برنامه ریزی مدون می خواهد. دولت می تواند از تمامی فعالان علاقمند به سینمای کودک و نوجوان که طرحی برای تولید دارند دعوت به عمل آورده و بدون دخالت و اعمال سلیقه در فیلمنامه آن ها از ایشان برای تولید آثار کودک حمایت کند و وقتی میزان تولیدات کودک و نوجوان زیاد شد آن وقت مبادرت به برگزاری جشنواره نماید.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.