چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳

مدیر پردیس شمیران مطرح کرد؛

این روزها شاهد اتفاق خوبی در حوزه اکران نیستیم

پردیس سینمایی «شمیران»

سینماپرس: محسن خباز مدیر پردیس سینمایی «شمیران» بیان کرد که سازمان سینمایی در بخش اکران دارد رفع تکلیفی عمل می‌کند و تمام تلاش‌شان بر این است که صرفاً اندوخته سینمای ایران در بخش نمایش خالی شود.

به گزارش سینماپرس، محسن خباز مدیر پردیس سینمایی «شمیران»، درباره وضعیت استقبال مخاطبان از فیلم‌های در حال اکران در سینماها به مهر گفت: واقعیت این است که این روزها متأسفانه روزهای خوبی برای سینما نیست. اکران بهار را با ظرفیتی که دیدیم و فروشی که تجربه کردیم، پشت سر گذاشتیم و تابستان را هم در حالی آغاز کرده‌ایم که شاهد اتفاق خوبی در حوزه اکران نیستیم. دلایل متعددی برای این شرایط می‌توان برشمرد از جمله فضای اقتصادی و استرس‌های اقتصادی موجود در کشور که سینما را از اولویت مخاطبان خارج کرده، بخشی از ماجرا هم عدم تزریق و ارائه محتوای متناسب با این فصل است. همه این موارد باعث شده است اتفاقی که باید برای سینما رخ ندهد.

وی درباره وضعیت فروش فیلم‌های در حال اکران هم گفت: در حال حاضر دو فیلم «انفرادی» در میان فیلم‌های کمدی و «علف‌زار» در میان فیلم‌های اجتماعی فروش خوبی دارند که دومی فراتر از پیش‌بینی‌ها هم ظاهر شده است. اگر متغیرها را متغیرهای روز در نظر بگیریم این دو فیلم فروش موفقی را تجربه می‌کنند. اگر شیب فروش «انفرادی» را بررسی کنید، خواهید دید که این فیلم در حد فاصل هفتم تا شانزدهم و در اکران افتتاحیه، فروش بسیار خوبی را تجربه می‌کند اما دقیقاً از زمانی که خبر آزادسازی یارانه‌ها در فضای رسانه‌ای منتشر شد، شیب نزولی سینمای ایران کاملاً مشهود است که فیلم «انفرادی» هم از آن مستثنی نماند. از این منظر است که معتقدم باید همه متغیرها را در نظر بگیریم.

این سینمادار درباره عدم توفیق فیلم‌های جدید راه‌یافته به اکران در جذب مخاطب هم بیان کرد: به نظر می‌رسد سازمان سینمایی در بخش اکران دارد رفع تکلیفی عمل می‌کند و تمام تلاش‌شان بر این است که صرفاً اندوخته سینمای ایران در بخش نمایش خالی شود. اگر معدل فروش فیلم‌هایی را که طی دو هفته اخیر اکران شده‌اند، جمع بزنید، به اندازه یک فیلم هم نیست! به لحاظ عناوین فیلم‌ها حدود ۱۳ فیلم در حال اکران است اما در فروش اصلاً توفیقی را شاهد نیستیم، به‌ویژه ۵، ۶ فیلم اخیری که وارد چرخه اکران شده‌اند و خیلی‌خیلی ناموفق بوده‌اند. این‌ها فیلم‌هایی نیستند که بتوانند به کمک سینمای ایران بیایند.

خباز درباره امکان اجرای فراگیر طرح بلیت شناور برای سینماها که اجرای آزمایشی آن برای دو فیلم به نتایج مثبتی رسیده است هم توضیح داد: ما پیش از این در گروه سینمایی «هنر شهر آفتاب» در شیراز، این طرح را اجرایی کرده بودیم و همواره در شرایطی که دچار کمبود در فروش بوده‌ایم، یکی از ایده‌های‌مان برای جذب مخاطب همین بلیت‌فروشی با قیمت شناور بوده، این طرحی است که در همه جای دنیا وجود دارد و معتقدم در تمام طول سال می‌توان در سینمای ایران را هم آن را اجرا کرد. این کاری است که ما به‌عنوان سینمادار می‌توانیم انجام دهیم تا مخاطبان با شرایط اقتصادی متنوع را جذب کنیم. این کار به‌شدت اتفاق خوبی است و امیدواریم تبدیل به یک نظام مشخص در اکران سینمای ایران شود.

وی در پایان درباره تأثیری گرانی بلیت سینماها بر کاهش استقبال مخاطبان هم عنوان کرد: بنده هم حوالی فروردین و اردیبهشت، با توجه به شرایط آن موقع افزایش قیمت بلیت سینماها را زیاد می‌دانستم اما با روند افزایش قیمت‌ها در تمام حوزه‌های مختلف، به نظرم الان دیگر بلیت سینما گران نیست. شما کافی است قیمت‌ها در حوزه‌های دیگر را نگاه کنید. اگر بخواهیم اولویت‌ها را مدنظر قرار دهیم، به نظر می‌رسد اجرای طرح قیمت شناور برای سینماها نسخه‌ای است که می‌توان به لایه‌های مختلف اقتصادی در جامعه کمک کند تا از کمترین قیمت‌ها تا بیشتر قیمت در اختیار مخاطب قرار داشته باشد تا براساس ضرورت‌های خود امکان استفاده از فیلم‌های سینمای ایران را داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.