دوشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸

به کارگردانی «محسن قرایی»؛

«بی همه چیز» به کردستان عراق می‌رود

فیلم سینمایی «بی همه چیز»

سینماپرس: اکران فیلم سینمایی «بی همه چیز» به کارگردانی محسن قرایی و به تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی از اواخر این هفته در سینمای شهرهای سلیمانیه، اربیل و دهوک در اقلیم کردستان آغاز می‌شود.

به گزارش سینماپرس، فیلم سینمایی «بی همه چیز» به کارگردانی محسن قرایی، به تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی، نویسندگی مشترک محسن قرایی و محمد داوودی و با بازی تعدادی از بازیگران سرشناس سینمای ایران از جمله؛ پرویز پرستویی، هدیه تهرانی، هادی حجازی‌فر، باران کوثری، مهتاب نصیرپور، پدرام شریفی، لاله مرزبان، بابک کریمی، فرید سجادی حسینی، زهیر یاری و… از روز پنجشنبه ۱۶ تیر ماه جاری (۷ جولای ۲۰۲۲) در سینما «سالم» در شهر سلیمانیه، در سینما «امپایر» در پردیس سینمایی «فامیلی مول» در شهر اربیل و نیز در سینما «دهوک مول» در شهر دهوک در اقلیم کردستان عراق اکران می‌شود.

فیلم «بی همه چیز» محصول سال ۲۰۱۹ کشور ایران با مدیریت محمد توریوریان و با همکاری وزارت فرهنگ، هنر و جوانان (روشنبیری و لاوان) حکومت اقلیم کردستان عراق، شرکت «مستقل‌های ایرانی» به مدیریت محمد اطبایی پخش‌کننده بین‌المللی این فیلم و خانم مهری فریقی مسئول کمپانی «کلاسی ویژن» در سینماهای شهرهای مختلف اقلیم کردستان اکران می‌شود.

این فیلم که با اقتباسی آزاد از نمایشنامه مشهور «ملاقات بانوی سالخورده» اثر درخشان «فردریش دورنمات» ساخته شده است، نخستین بار در سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و نامزد دریافت ۱۵ سیمرغ بلورین بود که در نهایت توانست سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه اقتباسی، سیمرغ بلورین بهترین تدوین، سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن، سیمرغ بلورین بهترین طراحی لباس و همچنین سیمرغ بلورین جایزه هیئت داوران را از آن خود کند.

در خلاصه داستان فیلم آمده: در روستایی پیش از انقلاب، فردی خان‌زاده با نام امیر به عنوان قاضی محلی در روستا فعالیت می‌کند و به خاطر سابقه خوبی که داشته، مردم به او اعتماد کامل دارند. حال پس از سال‌ها یکی از اهالی روستا با نام لی‌لی که به خاطر تهمت مردم به فاحشه‌بودن از روستا رفته است، به عنوان اشراف‌زاده به روستا برمی‌گردد و به مردم وعده می‌دهد که در صورت کشتن امیر، پول زیادی به آن‌ها خواهد داد و….

تعدادی از عوامل «بی همه چیز» عبارتند از؛ کارگردان: محسن قرایی، نویسنده: محسن قرایی و محمد داوودی، مدیرفیلم‌برداری: مرتضی هدایی، تدوین: عماد خدابخش، موسیقی متن: حامد ثابت، طراح چهره‌پردازی: محمود دهقانی، طراحی و ترکیب صدا: علیرضا علویان، صدابردار: امین میرشکاری، طراح صحنه: امیرحسین قدسی، طراح لباس: مارال جیرانی، جلوه‌های ویژه بصری: جواد مطوری، مدیر برنامه‌ریزی: مانفرد اسماعیلی، منشی صحنه: محسن بهاری، عکاس: نوشین جعفری، جلوه‌های ویژه میدانی: آرش آقابیک، مجری طرح و مدیر تولید: مهدی بدرلو و تهیه‌کننده: جواد نوروزبیگی.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.