یکشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴

واکنش عجیب رییس صدا و سیما به برکناری «میرعلایی» و جانشینی «رضوی»؛

امیدواریم با حضور او به لحاظ اجرایی پروژه «موسی (ع)» تسریع و تقویت شود و به لحاظ غنایی محتوا هم امیدوارم حضورشان کمک کند

پیمان جبلی

سینماپرس: رییس صداوسیما در گفتگویی درباره انتقاد به برخی بخش‌های سریال‌های خانگی بیان کرد که این موضوع احتیاجی به تایید و تکذیب هم ندارد و نگرانی‌های جامعه در این حوزه مشخص است.

به گزارش سینماپرس، پیمان جبلی رییس صداوسیما در حاشیه مراسم ۱۵ سالگی راه‌اندازی پرس تی وی درباره حمایت از رسانه‌های برون مرزی بیان کرد: سیاست ما این است که حداکثر تلاش خود را به کار بگیریم؛ هم برای تقویت رسانه‌ها و هم برای تسهیل عملیات حرفه‌ای شان که اگر به تغییر ساختار و قدرت مانور بیشتر نیاز باشد حتماً این کار را خواهیم کرد.

وی درباره سریال‌های نمایشی هم گفت: درباره سریال‌ها باید در حوزه نمایشی بیشتر توجه شود و برای ساخت سریال از طرح و ایده تا شکل‌گیری داستان و فیلمنامه مبتنی بر نیاز جامعه موثرتر کار کنیم.

جبلی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره روند تولید سریال‌ها و اینکه گفته می‌شود بیشتر آثار متوقف هستند، گفت: روال تولید کما فی السابق ادامه دارد، بررسی طرح‌ها و فیلمنامه‌ها و طرح‌های نمایشی که ارائه می‌شود براساس نیازهای سازمان و نیازهایی که صورت می‌گیرد ادامه دارد. ما همزمان در حال بهینه سازی فرایند تولید و ادامه فعالیت تولید نمایشی هستیم. هم باید فرایند را به گونه‌ای اصلاح کنیم که کارآمدتر شود و تولیدات بهتر و جذاب‌تر شود و در عین حال باید به تعهد آنتن توجه کنیم که دچار کمبود اثر روی آنتن نشویم.

وی در پاسخ به اینکه تایید می‌کند که غیر از سیمافیلم شوراهای دیگری برای روند تولید سریال راه‌اندازی شده‌اند؟ بیان کرد: همانطور که گفتم ما در حال بررسی و نهایی کردن فرایند تولید هستیم به گونه‌ای که کارآمدی حوزه تولید و برنامه سازی را در سازمان از جمله حوزه نمایشی را تقویت کند. آنچه برای مخاطب مهم است محتوای جذاب و مورد نیاز جامعه است و آنچه در این فرایند انجام می‌دهیم باید منتهی به همین شود.

رییس صداوسیما اضافه کرد: شاید اسم خیلی کارساز نباشد آنچه مهم است این است که فرآیندها در حال بررسی است.

وی درباره تغییر تهیه‌کننده سریال «موسی (ع)» و انتخاب سیدمحمود رضوی به خبرنگار مهر عنوان کرد: حضور آقای رضوی نفس تازه‌ای را به این پروژه خواهد داد و امیدواریم با حضور او به لحاظ اجرایی پروژه تسریع و تقویت شود و به لحاظ غنایی محتوا هم امیدوارم حضورشان کمک کند.

رییس صداوسیما در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر درباره سریال‌های شبکه خانگی و انتقادی که چندی پیش در یکی از دانشگاه‌ها به محتوای این سریال‌ها داشت عنوان کرد: من آنجا به بخش‌های یکی از سریال‌ها اشاره کردم که می‌توانستم مثال هم بزنم اما چون مکان عمومی بود اسم نیاوردم. البته بیش از یک بخش و بیش از یک سکانس و بیش از یک سریال است که اگر بنا بر مصداق و مثال باشد بیش از یکی است و احتیاجی به تایید و تکذیب هم ندارد و اگر در فضای رسانه‌ای جستجو کنید مصداق‌های نگرانی‌های جامعه مشخص است. من باز هم تاکید می‌کنم که وظیفه ما به عنوان صداوسیما و وظیفه‌ای که قانون بر عهده ما گذاشته است، نظارت بر تولید و پخش آثار شبکه نمایش خانگی است. این وظیفه قانونی است که حتماً به آن عمل می‌کنیم. البته وظیفه ما فقط مدیریت خط قرمزی محتوای سریال‌ها و حوزه نمایش خانگی نیست و امیدواریم محتوای خط سبزی را هم برای فعالان نمایش خانگی تبیین کنیم. ما در این حوزه به پلتفرم‌هایی که دغدغه فرهنگ دارند نه تنها احترام می‌گذاریم بلکه کمک کرده و حمایت جدی هم داریم.

وی در پایان درباره آگهی‌های بازرگانی عنوان کرد: پیش از این گفته‌ام و نیازی به تکرار نیست تبلیغات بازرگانی را جزو یک منظومه مهم در فرهنگسازی تلقی می‌کنیم و نگاهمان به پیام بازرگانی فقط طریقه درآمدزایی و درامدسازی برای سازمان نیست بنابراین حساسیت ما روی این حوزه به عنوان جزیی از یک پازل فرهنگی است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.