شنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹

عنایت بخشی:

گران شدن بلیت سینما آن هم در وضعیت فعلی که جامعه روحیه مناسبی برای حضور در سالن‌ها ندارد اشتباه است

سالن سینما؛ گیشه سینما

سینماپرس: یک بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون گفت: در حال حاضر اکثریت فیلمنامه ها مشکل داستان و قصه دارند، از نظر من سینمای موفق سینمای قصه گو است، سینمایی که داستان داشته باشد و بتواند با جامعه خود ارتباط برقرار کند.

به گزارش سینماپرس، عنایت بخشی در گفت‌وگو با میزان، پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر فیلمنامه‌های متفاوتی چون تله فیلم و سریال پیشنهاد شده اما باید آنها را بررسی کنم، واقعیت امر برایم بسیار مهم است که داستان اثر چیست و به قول معروف چه می‌خواهد بگوید. اگر اثری باشد که حرفش را دوست نداشته باشم آن را قبول نمی‌کنم.

وی در همین راستا ادامه داد: در حال حاضر اکثریت فیلمنامه ها مشکل داستان و قصه دارند، از نظر من سینمای موفق سینمای قصه گو است، سینمایی که داستان داشته باشد و بتواند با جامعه خود ارتباط برقرار کند. اکثریت فیلمنامه های امروز براساس کاراکترها نوشته می شود، اینطور نیست که اول داستانی باشد و براساس آن بازیگران انتخاب شوند.

بخشی: در فیلمنامه‌ها به کاراکترهای مکمل بها داده نمی‌شود

بازیگر سریال «ولایت عشق» در همین رابطه تاکید کرد: به طور کلی در اکثریت فیلمنامه‌ها نقش‌های مکمل به راحتی کنار گذاشته می شوند، نقشهای فرعی و مکمل کمرنگ بوده و نیازمند بازیگر ماهر نیستند، زیرا تاثیری در قصه ندارند و به راحتی می‌توان آنها را حذف کرد.

بخشی عدم پرداخت به کاراکترهای مکمل را ناشیانه خواند و اضافه کرد: آنچه باید در فیلمنامه به آن توجه شود نقشهای مکمل و فرعی است زیرا این کاراکترها هستند که شخصیت های اصلی را شکل می دهند، شخصیت اصلی در برخورد با کاراکترهای فرعی هویت پیدا می کند، به همین دلیل وقتی در سینمای امروز کاراکترهای فرعی کمرنگ می شوند، پرداخت کاراکترهای اصلی هم دچار ایراد می شود.

وی در همین رابطه اضافه کرد: متاسفانه طی سالهای گذشته به بازیگران پیشکسوت اهمیت چندانی داده نمی شود، بسیاری از آثار نقشهایی دارند که می‌توانند از بازیگران خوب پیشکسوت استفاده کنند اما تا حدی این نقشها کم و کوچک می شوند که بازیگران پیشکسوت تمایلی برای حضور در آنها ندارند.

بخشی درباره وضعیت امروز سینما تاکید کرد: سینمای امروز تغییرات فراوانی کرده است، سینمای بعد از کرونا باید تغییر کند زیرا مخاطب هم تغییر کرده است، مخاطبی که دو سال از همه خصایل فردی و عادت‌های روزانه اش دور شده طبیعتا خواسته‌هایش هم تغییر کرده است و نمی‌توان با ساخت آثاری مثل فیلمهای پیش از کرونا آنها را جذب کرد.

وی در همین رابطه تاکید کرد: از سویی به نظر من گران شدن بلیت سینما آن هم در وضعیت فعلی که جامعه روحیه مناسبی برای حضور در سالنها ندارد، اشتباه است، هرچند شاید قیمت بلیت چندان گران نشده باشد اما اتفاقا امروز باید با روشهای مختلف مخاطب را به سالن سینما بازگرداند نه اینکه با گران کردن بلیت همان تعداد مخاطب را هم از دست داد.

بخشی راهکار بهبود وضعیت سینما را تولید آثار داستان محور توصیف و خاطرنشان کرد: سینمای امروز ما نیازمند قصه و مهمتر از آن قهرمان است، مخاطب ایرانی سینمای قهرمان محور دوست دارد، سالهاست که در آثارمان خبری از قهرمانان نیست، اکثر کاراکترها خلافکار هستند، کاراکترهایی که نقش های اول و جایزه می گیرند اکثرا خلافکار، معتاد و یا اوباش هستند که به هیچ وجه الگوی خوبی برای نسل جوان نیستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.