جمعه ۱۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹

به کارگردانی «بهزاد نعلبندی»؛

انیمیشن فمینیسیتی «کاغذپاره‌ها» به اکران آنلاین رفت

مستند_ انیمیشن کاغذپاره ها

سینماپرس: اکران آنلاین مستند انیمیشن «کاغذپاره‌ها» اثری از بهزاد نعلبندی آغاز شد.

به گزارش سینماپرس، مستند انیمیشن «کاغذپاره‌ها» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی بهزاد نعلبندی اکران آنلان خود را در پلتفرم تیوال آغاز کرد.

همچنین به مناسبت اکران آنلاین فیلم، پوستر و تیزر جدید با طراحی بهزاد نعلبندی نیز رونمایی شد.

«کاغذپاره‌ها» سال ۱۴۰۰ اکران پرده‌ای خود را در سینماهای موسسه «هنروتجربه» پشت سر گذاشت و با تعطیلی اکران‌های مستند در سینماهای ایران، این فیلم نیز از ابتدای سال جاری دیگر اکرانی نداشت تا اینکه طبق توافق صاحب اثر و پلتفرم تیوال، اکران آنلاین آن از ۹ تیر ماه آغاز شد.

این فیلم خرداد ماه سال جاری در دوازدهمین جشنواره بین المللی پویانمایی تهران تندیس طلایی به بهترین اثر بلند بخش بین الملل را از آن خود کرد.

این مستند انیمیشن برای اولین بار در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر رونمایی شد و نمایش بین‌المللی خود را در جشنواره «ایدفا» آغاز کرد. همچنین این فیلم کاندیدای جایزه بهترین انیمیشن سال از آسیاپاسیفیک، کاندیدای بهترین فیلم بلند انیمیشن از جشنواره انیماتور لهستان و کاندید در جشنواره‌ استانبول بوده است.

«کاغذ پاره‌ها» در جشنواره‌های مونیخ، کراکوف، ترانسیوانیا رومانی، دی ام زد کره‌جنوبی، ملاقات با دیوانگی کانادا و چندین جشنواره دیگر در دوران کرونا به صورت آنلاین به نمایش درآمده و در سیزدهمین دوره جشنواره «سینماحقیقت» نیز حضور داشته است. «کاغذپاره‌ها» برنده جایزه بهترین فیلم بلند جشن مستقل مستند خانه سینما نیز شده است.

این فیلم با حضور فیلمساز در یک مرکز نگهداری زنان کارتن‌خواب و ضبط صدای تعدادی از آنها که قصه زندگی‌شان را روایت کرده‌اند، شکل گرفته است. پس از ضبط این صداها، تصاویر آن به صورت انیمیشن ساخته شده است.

عوامل «کاغذپاره‌ها» عبارتند از نویسنده، طراحی و ساخت عروسک و آکسسوار، استوری برد، انیماتور، کامپوزیت، تدوین، کارگردان و تهیه‌کننده: بهزاد نعلبندی، طراحی و صداگذاری: انسیه ملکی، آهنگساز: عطا ابتکار، با همکاری: باران کوثری، رزیتا علیزاده و آوا شریفی، مدیر روابط‌ عمومی: نغمه دانش‌آشتیانی.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.