جمعه ۱۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵

فریده سپاه منصور:

هر قدر هم فیلم متفاوت بسازیم اما وقتی کلا ۲۰ بازیگر در همه فیلم‌ها حاضر شوند «مخاطب» دیگر آنها را باور نمی‌کند

فریده سپاه منصور در یادبود چهلمین روز درگذشت داوود رشیدی

سینماپرس: فریده سپاه منصور گفت: من هر قدر هم که اثری را دوست داشته باشم راضی نمی شوم که به صورت رایگان و مجانی در آن حضور داشته باشم، بالاخره برای من بازیگری یک شغل است و هر شغلی نیازمند دستمزد مناسب خود است.

به گزارش سینماپرس، فریده سپاه منصور در گفت‌وگو با میزان، پیرامون فعالیت‌های اخیر خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر چند پیشنهاد برای حضور در سریال و یک فیلم سینمایی دارم، در ابتدا باید فیلمنامه ها را بخوانم و اگر با کلیت اثر راضی بودم به سر قرارداد بروم تا ببنیم می‌توانم در این پروژه ها باشم یا خیر.

وی با نقد دستمزد بازیگران پیشکسوت اضافه کرد: متاسفانه گاها اثری پیشنهاد می‌شود که فیلمنامه و کارگردانی خوبی دارد اما در بخش تهیه و دستمزد به نوعی به بازیگر رفتار می‌شود که اصلا درست نیست، ارقامی پیشنهاد می‌شود که ۱۰ سال پیش به بازیگران داده می‌شد.

سپاه منصور در همین رابطه تاکید کرد: من هر قدر هم که اثری را دوست داشته باشم راضی نمی شوم که به صورت رایگان و مجانی در آن حضور داشته باشم، بالاخره برای من بازیگری یک شغل است و هر شغلی نیازمند دستمزد مناسب خود است.

وی در همین راستا اضافه کرد: ما باید این روند را حفظ کنیم تا ندادن دستمزد، بدقولی و دادن دستمزدهای کم باب نشود. اگر همه بازیگران در برابر چنین رفتارهایی بایستند، بخش تهیه متوجه می‌شود که به همان اندازه که به بازیگران چهره بها می‌دهد باید برای سایر بازیگران نیز ارزش قائل شود.

سپاه منصور: مشکلات سینمای امروز نیازمند ریشه یابی درست است

سپاه منصور درباره وضعیت فعلی سینما و افت مخاطبان اضافه کرد: طبیعتا وضعیت سینما خوب نیست و درک این مساله نیازمند دانش بالایی نیست، مخاطبان به دلایلی به سینما نمی روند، هر قدر هم فیلم اکران کنیم فایده ای ندارد.

بازیگر فیلم «مهمان مامان» در همین رابطه افزود: ما باید این موضوع را ریشه یابی کنیم که چرا و چگونه پای مخاطبان از سینما باز شده است؟ قطعا گرانی بلیت و شرایط اقتصادی مردم یکی از مهمترین دلایل این اتفاق است اما از سوی دیگر باید ببینیم که چرا مردم دیگر دل و دماغ سینما رفتن ندارند.

سپاه منصور ایجاد تغییرات عمده در ساختار سینما را واجب دانست و اضافه کرد: ما باید در سینمای کشور یک تحول بزرگ ایجاد کنیم، از این تکرار در داستان، ساختار و بازیگران فاصله بگیریم، اینقدر تکرار در سینما به وجود آمده که مخاطب چیزی برای کشف نمی بیند.

این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در همین رابطه خاطرنشان کرد: مورد عمده ای که باید در نظر داشته باشیم اینکه ما هر قدر هم فیلم متفاوت بسازیم اما وقتی کلا ۲۰ بازیگر در همه فیلمها حاضر شوند، مخاطب دیگر آنها را باور نمی کند، حال هر قدر هم آن بازیگران حواشی داشته باشند و یا هر روز تیتر اخبار شوند، مخاطب نیازمند باورپذیری است که متاسفانه با این وضع ایجاد نمی شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.