چهارشنبه ۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰

شب شعر «عاشق شوید» برگزار شد؛

«شهید سرچشمه» در روایت شاعران

شهید بهشتی

سینماپرس: مراسم شب شعر عاشق شوید ویژه نکوداشت آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانش در حالی برگزار شد که شاعران آیینی به توصیف صفات نیک آن شهید در اشعار خود پرداختند.

به گزارش سینماپرس، مراسم شب شعر «عاشق شوید» ویژه نکوداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و ۷۲ تن عصر روز ۷ تیر در مجموعه سرچشمه با حضور شاعران آیینی همچون احمد بابایی، قاسم صرافان، سیدمحمدجواد شرافت، مرتضی حیدری آل‌کثیر، مصطفی محدثی خراسانی، محسن کاویانی و عارفه دهقان برگزار شد.

سیدحسین متولیان مجری این برنامه در ابتدا ضمن خوشامدگویی به حضار بیان کرد: شهید آوینی جمله‌ای دارد که می‌گوید «هر شهید کربلایی دارد که خاک آن کربلا تشنه خون اوست، زمان انتظار می‌کشد تا پای آن شهید بدان کربلا رسد و آنگاه خون شهید جاذبه خاک را خواهد شکست و ظلمت را خواهد درید» اینجا هم محلی است که یک روز جاذبه خاک خون هفتاد و دو تن را به خود دید.

سپس احمد بابایی روی صحنه آمد و چند رباعی خواند. او در اشعارش اشاره کرد که شهید بهشتی نمادی از مقاومت و البته ایثار بود.

در ادامه مصطفی محدثی خراسانی دیگر شاعر کشورمان روی صحنه آمد و اظهار کرد: درود می‌فرستیم به روح بلند آیت‌الله بهشتی که به واقع تجسم عینی انسان تراز انقلاب بود، او عصاره فضیلت‌ها و آمال امام در حوزه انقلاب اسلامی بود. شهادت ایشان دریغ بزرگی است اگرچه شهادتش ثمرات بسیاری هم برای انقلاب داشت که کم از حیات نداشت. این البته خصوصیت همه شهداست.

سپس محسن کاویانی پشت تریبون قرار گرفت و پس از خواندن اشعاری در رسای امام حسین (ع) در اشعاری دیگر به وصف آیت‌الله بهشتی پرداخت.

او در این اشعار اشاره کرد که آیت‌الله بهشتی از اشرافی‌گری، تزویر، آقازادگی و... بیزار و همواره در کنار مردم بود.

در بخشی دیگر از این مراسم محمدجواد شرافت پشت تریبون قرار گرفت و گفت: اینجا برای من خیلی خاطره‌انگیز است. ۲۶ سال پیش وقتی به اینجا می‌آمدیم با یک زمین خالی مواجه می‌شدیم. یادم است که ما به همراه خانواده شهدای هفتم تیر به اینجا می‌آمدیم، در همان سال‌ها یک عصر شعر برگزار شد اما از آن سال‌ها تا حالا هیچ شب‌شعری برای شهدا برگزار نشد از همین رو حضور در این محل برای من باعث تجدید خاطره است اتفاقا باید بگویم که پدربزرگ من از یاران شهید بهشتی بود و از این جهت خوشحالم.

وی در ادامه با بیان اینکه غزلی را که می‌خواهد بخواند، چند سال پیش نوشته است، به شعرخوانی درباره این شهید پرداخت.

عارفه دهقانی دیگری شاعری بود که روی صحنه رفت و به شعرخوانی پرداخت.

در ادامه قاسم صرافان پشت تریبون قرار گرفت و گفت: درودی می‌فرستیم به روح پاک آیت‌الله بهشتی. از برگزاری این مراسم شعرخوانی هم تشکر می‌کنم.

وی سپس به شعرخوانی پرداخت که در این اشعار ضمن انتقاد از رفتار برخی قدرت‌داران، آقازاده‌ها و... به توصیف صفات نیک آن شهید پرداخت.

حسین صیامی دیگر شاعری بود که در این مراسم حضور داشت.

وی بیان کرد: منت‌دار حضور همه شما و البته روح همه شهدا هستم که این روزی بزرگ را به من عنایت کردند تا بتوانم خدمت کوچکی در آستان آنها انجام بدهم به آستان قدسی همه کسانی که جان خود را در مسیر حسینی تقدیم کردند، چند بیتی تقدیم می‌کنم.

مرتضی حیدری آل‌کثیر هم در ادامه روی صحنه آمد و اشعاری در توصیف آن شهید بزرگوار خواند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.