چهارشنبه ۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲

محسن محسنی‌نسب مطرح کرد؛

دو فیلمنامه با موضوع «فلسطین» و «افغانستان» به فارابی ارائه کردم

محسن محسنی نسب

سینماپرس: محسن محسنی‌نسب از ارائه دو فیلمنامه متفاوت با موضوع فلسطین و طالبان به بنیاد سینمایی فارابی خبرداد.

به گزارش سینماپرس، محسن محسنی‌نسب کارگردان و تهیه‌کننده سینما با اشاره به پروژه‌هایی که در دست دارد، به مهر گفت: در حال حاضر پروانه ساخت یک فیلم سینمایی با نام «نمایش کودکانه ایتالیایی» را دریافت کرده‌ام که کارگردانی آن را صالح دلدم برعهده دارد.

وی ادامه داد: این فیلم در واقع تولید مشترک ایران و ایتالیا است و رایزن فرهنگی سفارت ایتالیا تأمین ۴۰ درصد از بودجه این فیلم را برعهده گرفته است. این فیلم در ژانر کودک و نوجوان و به صورت فانتزی ساخته می‌شود. به نوعی می‌توان آن را پل ارتباطی بین کودکان ایران و ایتالیا در نظر گرفت. همچنین قرار است از بازیگران ایتالیایی نیز در این فیلم استفاده کنیم. البته در تلاش هستیم با یکی از بازیگران الف ایتالیایی قرارداد ببندیم که در صورت موفقیت در این کار می‌توانیم این فیلم را در سینماهای ایتالیا هم اکران کنیم.

کارگردان فیلم «کرگدن» بیان کرد: همچنین ۲ فیلمنامه برای جذب سرمایه‌گذار به بنیاد سینمایی فارابی ارائه کرده‌ام که هرکدام موضوع‌های متفاوتی دارد. اولین پروژه درباره فلسطین و شهید شیرین ابوعاقله با نام «دلیل اول» است، فیلمنامه‌ای که اساساً با تمام فیلم‌هایی که در رابطه با رژیم صهیونیسم ساخته شده کاملاً متفاوت بوده و یک نگاه کاملاً فرهنگی را دنبال می‌کند.

وی توضیح داد: فیلمنامه دیگری نیز به این بنیاد ارائه کرده‌ام که نام آن «شعله» است و داستانی درباره طالبان در افغانستان دارد. در واقع به نوعی می‌توان «شعله» را ادای احترامی به فیلم «تیکن» دانست. فیلمی که درباره قاچاق کودکان افغان به اروپا است.

این کارگردان بیان کرد: نگارش دو فیلمنامه «شعله» و «دلیل اول» را خود برعهده داشتم و به نوعی در ادامه کارهای قبلی‌ام هستند. البته باید یادآور شوم که «شعله» به نوعی بازنویسی فیلمنامه «مجانی» است.

محسنی‌نسب در پایان گفت: با توجه به صحبت‌هایی که با مدیران فارابی داشته‌ام، مشخص شد که فیلمنامه‌ای با موضوع فلسطین برای آن‌ها اولویت دارد، البته هنوز مشخص نیست با کدام یک از این فیلمنامه‌ها موافقت خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.