شنبه ۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸

پویا امینی:

مردم سینما و تئاتر را به طور کامل از سبد خانوار حذف کرده‌اند/نیازمند برنامه ریزی درست برای نجات هنر و فرهنگ در این ایام هستیم

پویا امینی در مراسم ختم مرحوم سید علی طباطبایی

سینماپرس: پویا امینی گفت: وضعیت اقتصادی پساکرونا به نحوی پیش رفت تا خانواده‌ها اتفاقات فرهنگی و تفریحی را از سبد کالایی خود حذف کنند، طبیعتا اگر امروز سینما مخاطب ندارد و آمار فروش هر روز کمتر می شود به این دلیل است که مردم سینما و تئاتر را به طور کامل از سبد خانوار حذف کرده اند.

به گزارش سینماپرس، پویا امینی در گفت‌وگو با میزان، پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: واقعیت امر اینکه چندین پیشنهاد بوده اما فعلا ترجیح می‌دهم کار نکنم تا شرایط تولید به اوضاع بهتری مبدل شود.

وی درباره دور شدن خود از عرصه بازیگری و به خصوص تئاتر اضافه کرد: طی دو سال گذشته فعالیت پررنگ تری در تئاتر نسبت به سینما و تلویزیون داشتم اما این عرصه هم نیازمند پشتوانه و حمایت بیشتر است، باید شرایطی مهیا شود تا ما بتوانیم بار دیگر روی صحنه برگردیم و کاری را تولید کنیم.

امینی درباره دلیل اصلی کاهش تعداد مخاطبان سینما تاکید کرد: در شرایط فعلی اقتصادی بعد از دوران کرونا طبیعی است که سینما مخاطبش را از دست بدهد. همه ما می‌دانیم که اوضاع سینما و تئاتر و همچنین موسیقی خوب نیست و این نشان دهنده آن است که نیازمند برنامه ریزی درست برای نجات هنر و فرهنگ در این ایام هستیم.

امینی: سینما و تئاتر دیگر مخاطب مردمی ندارند

بازیگر سریال «خط قرمز» در همین رابطه تاکید کرد: وضعیت اقتصادی پساکرونا به نحوی پیش رفت تا خانواده‌ها اتفاقات فرهنگی و تفریحی را از سبد کالایی خود حذف کنند، طبیعتا اگر امروز سینما مخاطب ندارد و آمار فروش هر روز کمتر می شود به این دلیل است که مردم سینما و تئاتر را به طور کامل از سبد خانوار حذف کرده اند.

امینی احیا سینما را نیازمند گذر زمان و برنامه ریزی درست فرهنگی خواند و خاطرنشان کرد: همه چیز دچار رکوردی عجیب شده است، امروز سینما و تئاتر نسبت به هر زمانی با مخاطبان کمتری روبرو هستند، از سویی گرانی بلیت و از سویی مشکلات اقتصادی پس از کرونا باعث شده تا شرایط تولید و اکران مناسب برای این عرصه ها فراهم نباشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.