چهارشنبه ۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۹

توسط پیمان جبلی؛

سند تحولی صداوسیما در ۱۲ محور رونمایی شد

صدا و سیما

سینماپرس: ۱۲ محور اصلی طراحی شده در سند تحول صداوسیما در افق ۱۴۰۵ رونمایی شد.

به گزارش سینماپرس، پیمان جبلی در جلسه شورای معاونان سازمان صدا و سیما کلیات سند تحول رسانه ملی را رونمایی و جزئیات این سند را تشریح کرد.

این سند خلاصه ای از سند تحول رسانه ملی است که پیش نویس مفصل آن را رییس رسانه ملی دو ماه بعد از انتصاب، تقدیم رهبر معظم انقلاب اسلامی‌ کرد و قرار است به زودی در همایش افق تحول در جمع مدیران صدا و سیما به طور رسمی رونمایی شود.

پیمان جبلی در جلسه شورای معاونان سازمان گفت: آنچه در دوره تحولی سازمان مدنظر است، عمدتا در حوزه‌های محتوایی است و همه فرایندهای تحولی باید در نهایت منجر به تحول در آنتن شود.

وی افزود: سند تحول رسانه ملی در حوزه‌های محتوایی سیما و صدا، خبر، شبکه‌های استانی، فضای مجازی، و شبکه‌های برون مرزی طراحی شده‌است.

پیمان جبلی در تشریح علت تمرکز بر حوزه‌های محتوایی سازمان در این سند اعلام کرد: سازمان صدا و سیما کارخانه تولید محتواست. همه کارها در حوزه‌های پشتیبانی و صف، در نهایت باید آنتن را متحول کند به همین خاطر ما اولویت را به سرفصل‌های تحولی در حوزه محتوا داده‌ایم. برای اینکه به تحول در محتوا برسیم حتما به تحول رویکردی و نیز تحول در سازوکارها نیاز داریم؛ سازوکارهایی که منجر به تسهیل تحول رویکردی و در نهایت با یاری خداوند منجر به تحول محتوایی روی آنتن خواهند ‌شد.

رییس صداوسیما در تشریح کلیات سند تحول گفت: ارکان تحول سازمان را «هویت محوری» و «عدالت گستری» شکل می‌دهند که در نهایت این دو عنوان باید منجر به «شتاب دهی به پیشرفت» شود.

جبلی با تاکید بر ضرورت مباحثه درباره راهبردهای کلان سند تحول گفت: دائما باید محورهای تحول را مرور کنیم زیرا تحقق آن منوط به این است که مجموعه بدنه سازمان شامل برنامه‌سازان، مدیران و کارکنان نسبت به آن ایمان قلبی پیدا کنند.

وی ادامه داد: برای ایجاد این ایمان، محورهای تحول دائما باید تکرار و درونی‌سازی و نسبت به آن تعلق خاطر ایجاد شود.

رییس صداوسیما با تاکید بر رویکرد جدید «تقویت نقش قرارگاهی رسانه ملی» گفت: تقویت و تثبیت نقش قرارگاهی سازمان صدا و سیما یکی از محورهای تحول در حوزه‌های سیما و صداست. به عنوان مثال در حوزه موسیقی‌ و شعر و سرود نگاه سازمان احیا و تقویت سرودخوانی است که نمونه آخر آن موج ایجاد شده حول سرود «سلام فرمانده» است.

وی افزود: همه محصولات رسانه ای را صدا و سیما تولید نمی‌کند بلکه در بسیاری از حوزه‌ها ـ به ویژه در حوزه سرودـ اکثریت قریب به اتفاق محصولات بیرون از سازمان است و سازمان باید در انتشار این تولیدات و مراحل بعدی آن نقش قرارگاهی خود را ایفا کند.

ریس صداوسیما درباره محورهای تحول در محتوا گفت: در این زمینه ۱۲ محور اصلی طراحی شده که باید برای هر کدام سرفصل گشایی کنیم و در سیاستگذاری‌ های کلان طرح و برنامه، به آنها توجه شود. ۱۲ محور تحول در محتوا عبارتند از عدالت گستری، روایت پیشرفت همه جانبه جامعه ایرانی، ایثار، مقاومت شهادت و توسعه سبک زندگی ایثارگرانه، سبک زندگی و خانواده با محوریت سبک زندگی انقلابی، هنر انقلاب با معرفی شایسته آثار برجسته، نقد غرب و هجو غربزدگی، تقویت هویت جهانی امتی با بازنمایی قدرت نرم ایران اسلامی در جهان، روایت جوان مومن انقلابی با نگاه پیشرفت آینده، الگوی زن انقلاب اسلامی، مقابله با جریان ارتجاع و تطهیر پهلوی، روایت هوشمندانه و صحیح تاریخ اسلام و ایران، بسط الگوی حکمرانی مردمی ‌با بازخوانی نهادهای مردمی – انقلابی.

جبلی در پایان اظهار امیدواری کرد که این سند به صورت گسترده در سطوح مختلف مدیریتی سازمان مطرح و به بحث گذاشته شود و گفت: این سند می‌تواند به پایان‌نامه‌های دانشگاه صداوسیما راه پیدا کند و از مرکز تحقیقات و مراکز پژوهشی سازمان هم انتظار داریم راه‌کارهای تحقق این سند را طراحی، تبیین و اجرا کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.