چهارشنبه ۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹

تمکین به قانون در سینما از شعار تا واقعیت/۵

سلطانی: نه تنها در حوزه فرهنگ و هنر بلکه در همه ارکان تمامی انسان ها ملزم به تمکین از قانون هستند/ سازمان سینمایی باید قاطعانه قوانین را اجرا کند

مصطفی سلطانی

سینماپرس: مصطفی سلطانی کارگردان سینما در خصوص رفتارهای غیرقانونی برخی صاحبان آثار برای حضور در جشنواره های خارجی و پخش بدون مجوز برخی سریال ها در پلتفرم ها گفت: نه تنها در حوزه فرهنگ و هنر بلکه در همه ارکان تمامی انسان ها ملزم به تمکین از قانون هستند! این اتفاق فقط مختص ایران نیست و در همه جای دنیا تمامی افراد جامعه ملزم به اجرای قانون هستند خواه آن قانون را دوست داشته باشند یا خیر!

کارگردان فیلم سینمایی «چراغ های ناتمام» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بی تردید اگر قرار باشد هر کسی ساز خود را بزند سنگ روی سنگ بند نمی شود! اینطور نیست که هر کس هرکاری دلش بخواهد را انجام دهد، قانون را دور بزند و بعد ابراز ناراحتی کند که چرا نسبت به بی قانونی وی موضع گرفته شده است.

سلطانی سپس با تأکید بر اینکه سازمان سینمایی باید قاطعانه قوانین را اجرا کند تصریح کرد: مدیران سینمایی نباید زیر بار بی قانونی بروند. اگر قرار باشد روی بی قانونی برخی افراد چشم پوشی شود این رفتار ضد اجتماعی باب می شود و زین پس همه می خواهند با رفتار غیرقانونی کار خود را پیش ببرند.

این سینماگر خاطرنشان کرد: اگر قانون در جایی دچار ضعف و نقصان است می توان در آینده آن خلاء را جبران کرد. به هر صورت قانون هم مانند بسیاری از بخش های دیگر نیاز دارد که بعد از گذشت چند سال زیرساخت هایش بر اساس نیازهای روز جامعه بروز رسانی شود اما تا زمانی که قانون جدیدی نیامده همه موظف هستند به قانون تمکین و از قانون اطاعت کنند.

وی در پایان این گفتگو افزود: بی قانونی در هر جایی مذموم است اما در حوزه فرهنگ و هنر بسیار تأسف بار و زننده تر چرا که یک هنرمند برای آحاد افراد جامعه الگوی فرهنگی است و باید سردمدار قانون مداری باشد. اینکه یک پلتفرمی می آید و بدون مجوز سریالی را پخش می کند و می گوید نیازی نمی بینم پروانه نمایش بگیرم یا یکی دیگر می آید و برخلاف قانون فیلمش را به جشنواره های جهانی می فرستد این ها باعث ایجاد هرج و مرج در جامعه می شود و باید جلوی استمرار این رفتار را گرفت.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.