سه‌شنبه ۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵

تمکین به قانون در سینما از شعار تا واقعیت/۴

همراه: عوامل فیلم «برادران لیلا» آشکارا تخلف کردند و باید تبعات این رفتار و تصمیم شان را بپذیرند/ برخی افراد قانون گریزی می کنند تا در کشورهای دیگر امتیاز کسب کنند!

ابوالفضل همراه در شب سینما و تئاتر انقلاب

سینماپرس: ابوالفضل همراه رئیس فرهنگسرای نیاوران و بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص رفتارهای غیرقانونی برخی صاحبان آثار برای حضور در جشنواره های خارجی و پخش بدون مجوز برخی سریال ها در پلتفرم ها گفت: عوامل فیلم «برادران لیلا» آشکارا تخلف کردند و باید تبعات این رفتار و تصمیم شان را بپذیرند؛ آن ها نسبت به قوانین حضور فیلم های سینمایی ایران در جشنواره های جهانی آگاه بودند و نباید از این قوانین تخطی می کردند.

بازیگر فیلم های سینمایی «رسوایی» و «اخراجی ها» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بی شک در همه کشورهای دنیا برای ایجاد نظم و رشد جامعه قوانینی وضع می شود و هرکس از آن قوانین تخطی کند در آن جامعه با وی برخورد می شود و این برخورد برای این است که هنجارشکنی از آن به بعد صورت نگیرد و باب نشود.

وی ادامه داد: در اروپا و آمریکا نیز همه چیز باید در چارچوب قوانین باشد و هنرمندان نمی توانند بر اساس سلیقه خود قانون را دور بزنند! این نکته ای است که بسیاری از هنرمندان ایران آن را فراموش کرده اند و نسبت به آن آگاه نیستند.

همراه سپس با تأکید بر اینکه برخی افراد قانون گریزی می کنند تا در کشورهای دیگر امتیاز کسب کنند تصریح کرد: هنرمندان باید دل در گرو فرهنگ و کشور خودشان داشته باشند و کمترین توجهی به کشورهای دیگر و حضور در جشنواره های غربی نداشته باشند.

این سینماگر متذکر شد: در جشنواره کن اتفاقاتی رخ داد که زیبنده هنرمندان ایران اسلامی نبود؛ بی شک هر حرکت هنرمند زیر ذره بین جامعه است. در جشنواره کن علیرغم اینکه می دانستند قوانین کشور چیست، عرف چیست و اخلاق ایرانی-اسلامی چیست حرکات زیبایی از نظر عرفی و اخلاقی و قانونی صورت نگرفت! این شایسته جمع هنرمندان ما نبود. چرا برخی آمدند و زندگی زناشویی شان را علنی کردند؟ چه چیز را با این رفتارشان می خواستند ثابت کنند؟

وی در پایان این گفتگو تأکید کرد: بسیاری از هنرمندان کشور به خوبی درک کرده اند که غرب سرابی بیش نیست. من امیدوارم همه هنرمندان از تجربیات کسانی که در دام ظواهر غربی گرفتار شدند استفاده کنند و با جان و دل برای میهن اسلامی شان فعالیت کنند چرا که ما همین چند سال پیش شاهد بودیم کسانی که به شبکه «جم» پناه بردند با چه ندامت و سرشکستگی و پشیمانی به کشور بازگشتند. هنرمند نباید با برخی حرکات و انتخاب های نادرست خود به جامعه آسیب وارد کند و امیدوارم که دیگر هرگز شاهد چنین رویه ای نباشیم!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.