دوشنبه ۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲

خانه سینما؛ حمایت صنفی یا وادادگی؟/۶

پاک نیت: هنرمندان امروزه در وضعیت بدی روزگار می گذرانند/ میزان بودجه سالانه خانه سینما به صورت کامل شفاف سازی شود

محمود پاک نیت در نشست خبری  فیلم « ترنج» به کارگردانی مجتبی راعی

سینماپرس: محمود پاک نیت بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون با انتقاد از معضلات جدی صنوف و رفتار شاه نشینان خانه سینما گفت: هنرمندان امروزه در وضعیت اسفناکی روزگار می گذرانند و کسی به فکر آن ها نیست! نه فقط اهالی سینما که هنرمندان فعال در عرصه تئاتر و تلویزیون نیز در رنجند و این وظیفه مدیران فرهنگی و سینمایی و نهادهای صنفی مرتبط است که در این شرایط مرهمی بر زخم های این افراد باشند.

بازیگر فیلم های سینمایی «دیدن این فیلم جرم است» و «جنگجوی پیروز» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: قطعاً قبل از اینکه بنده و امثال بنده بخواهیم عنوان کنیم خود مدیران و دست اندرکاران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان سینمایی، خانه سینما، بنیاد سینمایی فارابی، سازمان صدا و سیما، مرکز هنرهای نمایشی و... به خوبی می دانند که این روزها هنرمندان چه خون دلی می خورند و چه وضعیت اسفناکی را از نظر معیشتی و اقتصادی تجربه می کنند.

وی ادامه داد: آن ها اگر اندک دغدغه ای داشته باشند در این شرایط بحرانی هنرمندان را به حال خود رها نمی کنند و اجازه نمی دهند مشکلات اقتصادی بیش از پیش آن ها را از پا در بیاورد. هنرمندان در شرایط کنونی نیاز به حمایت مادی و معنوی از سوی مدیران و مسئولان دارند اما نکته مهمتر این است که مدیران و سیاست گذاران کلان فرهنگی تدبیری اندیشه کنند تا مردم کم کم دوباره با سینما آشتی کنند تا از این طریق تولیدات رونق بگیرد و هنرمندان بتوانند مانند سال های نه چندان دور روزهای پر کاری را تجربه کنند.

این سینماگر با تأکید بر اینکه فیلم های سطحی و مبتذل مردم را از سالن های سینما دور کرده است اظهار داشت: اگر تدبیری صورت گیرد تا فیلم های خانوادگی و ارزشمند و اندیشه ورز در سینما تولید شود ما با استقبال مجدد مردم از سالن های سینما روبرو خواهیم شد و همین باعث می شود تولید در سینما رونق بگیرد و بخش کثیری از خیل عظیم بیکاران و خانه نشین شده های سینما مجدداً سر کار بروند و بتوانند لقمه نانی تهیه کرده و روزگار بگذرانند.

پاک نیت در پاسخ به این سوأل که به عقیده شما چرا نهادی مانند خانه سینما به عنوان جامعه اصناف سینمای ایران به وظایف صنفی و سندیکایی خود توجهی نمی کند و حمایت چشمگیری از هنرمندان ندارد گفت: تا جایی که بنده می دانم خانه سینما میزان بودجه سالانه اش روشن نیست و از این رو باید میزان بودجه سالانه خانه سینما به صورت کامل شفاف سازی شود! وقتی میزان بودجه سالانه این نهاد که از طرق مختلف به دستش می رسد شفاف سازی شود آن وقت می توان بر اساس آن میزان بودجه توقعات مان را از خانه سینما در خصوص مسائل مادی داشته باشیم اما در حال حاضر حداقل کاری که بایست انجام شود این است که خانه سینما از بعد معنوی هوای هنرمندان را داشته باشد و آن ها را به حال خود رها نکند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.