دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰

رییس امور فرهنگی قوه قضائیه:

«آقای قاضی» یکی از بهترین و ماندگارترین آثار نمایشی ما در موضوع قضاوت و دادگاه در تاریخ معاصر ایران است

سریال «آقای قاضی»

سینماپرس: رییس امور فرهنگی قوه قضائیه تاکید کرد که مردم با دیدن سریال «آقای قاضی» می‌توانند آموزش‌های حقوقی ببینند و تلنگر حقوقی داشته باشند.

به گزارش سینماپرس، محسن ابراهیمی در گفتگو با میزان درباره سریال «آقای قاضی» که به کارگردانی سجاد مهرگان، تهیه‌کنندگی احمد شفیعی گفت: سریال «آقای قاضی» یکی از بهترین و ماندگارترین آثار نمایشی ما در موضوع قضاوت و دادگاه در تاریخ معاصر ایران است، در طول تاریخ سریالی با سوژه‌ای که اختصاصی به این موضوع بپردازد و فضای دادگاه را به خوبی به تصویر بکشد، نداشتیم.

رییس امور فرهنگی قوه قضائیه ادامه داد: سریال «آقای قاضی» تلاش می‌کند دادگاه و فرایند رسیدگی به دعاوی و شکایت‌ها را به تصویر بکشاند که به نظر می‌رسد در این زمینه موفق بوده است.

«آقای قاضی» سریالی برای همه مردم است

ابراهیمی درباره واقعی بودن کاراکتر آقای قاضیِ سریال تاکید کرد: کاراکتر آقای قاضی برای اولین بار، هم از نظر بازی که انجام شده و هم از نظر محتوا و سوژه‌هایی که با آن‌ها ارتباط برقرار کرده، نمایش خوبی از کاراکتر قاضی است؛ کم‌تر دیده‌ایم که در فیلم و سریالی کاراکتر قاضی، خوب، درست و واقعی به نمایش درآید. وقتی درباره شغلی قضاوت می‌کنید، بازنمایی و به تصویر درآوردن کاراکتر آن سخت است که سریال «آقای قاضی» در این زمینه موفق بوده است.

رییس امور فرهنگی قوه گقضائیه در پاسخ به این پرسش که پرونده‌های بررسی شده در این سریال چقدر همه‌گیر است، بیان کرد: اپیزودهای سریال متنوع هستند و دعاوی حقوقی و کیفری را شامل می‌شوند؛ چون تنوع زیادی در این سناریوها مشاهده می‌شود، بخش زیادی از پرونده‌های ما در قوه قضائیه را نمایندگی می‌کند که هر مخاطب، به نوعی با آن ارتباط برقرار می‌کند.

او تاکید کرد: یکی از بهترین فرم‌ها برای یادگیری، فراگیری و برقراری ارتباط درونی، داستان و درام است حتی بخش زیادی از آموزش‌های قرآن در قالب داستان گذشتگان قرار می‌گیرد. استفاده از داستان و درام به جای آموزش‌ خشک حقوقی می‌تواند مخاطب را بیشتر سرگرم کند.

او در پایان درباره مخاطبان این سریال خاطرنشان کرد: همه مردم می‌توانند سریال «آقای قاضی» را ببینند و از آن استفاده کنند؛ چه کسانی که درگیری‌ای با فضای قوه قضائیه دارند و چه کسانی که یادگیری احتمالی آن‌ها می‌تواند مانع از حضورشان در فضای دادگاه باشد. مردم با دیدن این سریال می‌توانند آموزش‌های حقوقی ببینند و تلنگر حقوقی داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.