چهارشنبه ۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴

لزوم جلوگیری از شوآف به اسم سینمای ایران در جشنواره های جهانی/۱۰

علیخانی: رفت و آمد یک مشت آدم به جشنواره های جهانی و هدر کردن بودجه برای هتل و خوراک و هزینه غرفه و... چه دستاوردی برای سینمای ما دارد؟

عبدالله علیخانی

سینماپرس: عبدالله علیخانی تهیه کننده سینما با انتقاد شدید از حضور سینمای ایران در جشنواره های جهانی و هدررفت بودجه های بیت المال گفت: رفت و آمد یک مشت آدم به جشنواره های جهانی و هدر کردن بودجه مملکت برای هتل و خوراک و هزینه غرفه و... هیچ دستاوردی برای سینمای ما در پی ندارد اما متأسفانه مدیران ما همواره شعار می دهند و حرف می زنند و سعی می کنند از این کارهای اشتباه خود دفاع کنند! من نمی دانم اصلاً در شرایطی که سینمای ایران به خط پایان رسیده و نفس هایش به شماره افتاده این هزینه کردها برای حضور در بازارهای فیلم جهانی چرا و با چه بینشی صورت می گیرد؟

تهیه کننده فیلم های سینمایی «شب های تهران» و «تکیه بر باد» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: تجربه ثابت کرده سال ها حضور سینمای ایران در جشنواره های جهانی و بازارهای فیلم هیچ حاصلی برای کشور ما در پی نداشته است. اصلاً جایگاه سینمای ایران در بازار جهانی کجاست؟ کدام فیلم از سینمای ایران را کشورهای مطرح خریداری کرده اند و به صورت گسترده در سینماهای شان نمایش داده اند؟ اصلاً چند کشور سینمای ما را قبول دارند؟

وی ادامه داد: اینکه عده ای روی هوا حرف می زنند و شعار می دهند و تأکید می کنند که سینمای ایران باید در بازارهای فیلم جهانی حضور داشته باشد تنها به دلیل در نظر گرفتن منافع شخصی خودشان است. این ها خودشان خوب می دانند این حضور هیچ دستاوردی برای ما در پی ندارد. دستاورد باید قابل لمس باشد و با حرف و شعار و گزارش کار یک عده مدیر دولتی هیچ چیزی درست شدنی نیست!

علیخانی سپس با تأکید بر اینکه اوضاع سینمای کشور روز به روز در حال بدتر شدن است اظهار داشت: مدیران به جای اینکه در این روزگار و در این شرایط بحرانی اقتصادی کشور ده ها هزار یورو و دلار هزینه رفت و آمد عده ای افراد خاص در جشنواره های جهانی کنند باید تدبیری برای آشتی کردن بیش از ۸۰ میلیون ایرانی که سال های متمادی است به سینما نمی روند داشته باشند.

این سینماگر خاطرنشان کرد: این بودجه هایی که صرف حضور سینمای ایران در جشنواره های جهانی می شود باید صرف تولید آثار متنوع در سینمای ایران و بهبود وضعیت زندگی و معیشت سینماگران نشود نه اینکه برویم و شعار بدهیم که سینمای ما در سطوح بین المللی می درخشد در صورتی که سینماگران مان مفلوک و درمانده شده اند.

وی در پایان این گفتگو افزود: آنچه مبرهن است اینکه مسئولان سینمایی ما دغدغه رشد و اعتلای سینما را ندارند و هیچ کار اساسی و زیربنایی برای سینمای کشور انجام نمی دهند چرا که آن ها خود را مسافر اتوبوسی می دانند که قرار است در یک ایستگاه بعد پیاده شود و از همین رو تنها در پی آن هستند که این مهلت کوتاه تا رسیدن به ایستگاه بعدی را خوش بگذرانند!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.