دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷

مراسم اهدای جوایز تونی ۲۰۲۲ برگزار شد؛

«آنجلا لنسبوری» جایزه یک عمر دستاورد هنری در تئاتر را دریافت کرد

آنجلا لنزبری

سینماپرس: سرانجام با برگزاری مراسم تونی از بهترین‌های برادوی پس از کرونا تجلیل شد و از آنجلا لنزبری تجلیل و جایزه بهترین کارگردانی به سم مندس اهدا شد.

به گزارش سینماپرس و به نقل از ورایتی، سرانجام مراسم اهدای جوایز تونی ۲۰۲۲ شب پیش برگزار و برندگان این جوایز شناخته شدند.

در این مراسم آنجلا لنزبری جایزه یک عمر دستاورد هنری در تئاتر را دریافت کرد. این ششمین جایزه تونی است که لنزبری دریافت می‌کند. وی پیش از آن برای نقش‌آفرینی‌هایش از جمله در «سویینی تاد» این جایزه را از آن خود کرده بود.

اسطوره ۹۶ ساله برادوی در هفتادو پنجمین مراسم تونی در نیویورک تجلیل شد.

این بازیگر که برای نقش‌آفرینی‌هایش در تلویزیون و سینما نیز شناخته شده از سابقه‌ای طولانی برای حضور در برادوی برخوردار است. در حالی که وی اولین جایزه تونی‌اش را برای ایفای نقش در یک نمایش موزیکال برد، سال ۱۹۶۶ برای ایفای نقش مام دنیس سومین جایزه تونی‌اش را گرفت و سال ۱۹۷۹ برای ایفای نقش خانم لاوت در «سویینی تاد» چهارمین جایزه تونی‌اش را دریافت کرد پنجمین جایزه تونی وی سال ۲۰۰۹ به وی اهدا شد.

در این مراسم «حلقه عجیب» به عنوان بهترین موزیکال سال شناخته شد و «سه‌گانه لمن» عنوان بهترین نمایش درام را از آن خود کرد. «کمپانی» نیز ۵ جایزه را به خود اختصاص داد و پیروزی تلخ و شیرین خود را تقریباً ۷ ماه پس از درگذشت خالقش استیون سوندهایم در ۹۱ سالگی ثبت کرد.

«سه‌گانه لمن» یک درام حماسی درباره تاریخ یکی از موسسات مالی که در رکود اقتصادی سال ۲۰۰۸ نقش مهمی داشت هم درخشید. این درام ۵ جایزه تونی برد از جمله جایزه کارگردانی برای سم مندس و جایزه بهترین بازیگر مرد نقش اصلی برای سایمون راسل بیل.

در این مراسم پتی لوپون سومین جایزه تونی‌اش را برای ایفای نقش مکمل زن در یک نمایش موزیکال برد و مایلز فراست برنده جایزه بازیگر مرد نقش اول موزیکال برای ایفای نقش مایکل جکسون شد.

جنیفر هادسون برای تهیه‌کنندگی «حلقه عجیب» یک تونی برد و به این ترتیب به گروه برندگان ایگوت «EGOT» (امی، گرمی، اسکار و تونی-هر ۴ جایزه اصلی آمریکا-) افزوده شد. تعداد محدودی موفق به کسب چنین موفقیتی شده‌اند که ریتا مورنو، آلن منکن، اندرو لوید وبر، جان لجند، مایک نیکولز، مل بروکس و ووپی گلدبرگ از جمله آنها هستند. تاکنون تنها ۱۶ فرد موفق به کسب این عنوان شده بودند که با دریافت یک تونی توسط هادسون حالا ۱۷ نفر این ۴ جایزه را در کارنامه‌شان دارند.

این مراسم که پس از ۲ سال بسته بودن برادوی به دلیل کووید برگزار شد برای پشت سرگذاشتن یکی از بدترین دوره‌های تاریخی هنر نمایش از اهمیت زیادی برخوردار بود. برادوی از پایان تابستان گذشته به تدریج و به آرامی شروع به فعالیت کرد و اومیکرون مجدداً در اوج فصل تعطیلات هر اجرایی را لغو کرد و بسیاری از بازیگران امکان حضور در صحنه را به دلیل ابتلای به بیماری از دست دادند؛ اما روند بهبودی این صنعت اکنون شتاب گرفته است.

در برادوی فروش بلیت فصل ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ به ۸۴۵ میلیون دلار رسید که برابر ۵۴ درصد فروش آخرین فصل پیش از کووید یعنی ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ است که برابر ۱.۸ میلیارد دلار بود.

با وجود همه موانع ۳۴ نمایش در این فصل برادوی روی صحنه رفت که ۲۹ عنوان از آنها حداقل یک نامزدی تونی دریافت کردند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.