یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸

لزوم جلوگیری از شوآف به اسم سینمای ایران در جشنواره های جهانی/۳

شمس: حضور سینمای ایران در بازارهای جهانی، تلف کردن بودجه بیت المال و کاری بی نتیجه است/ به فکر رفع معضل بیکاری سینماگران باشید!

روح انگیز شمس

سینماپرس: روح انگیز شمس کارگردان سینما با انتقاد شدید از حضور سینمای ایران در جشنواره های جهانی و هدررفت بودجه های بیت المال گفت: حضور سینمای ایران در بازارهای جهانی، تلف کردن بودجه بیت المال و کاری بی نتیجه است و بنده قطعاً با اتلاف بودجه بیت المال آن هم در این اوضاع آشفته اقتصادی به شدت مخالفم و امیدوارم مدیران جدید سینمایی به این معضل پایان بدهند و راه نادرست گذشته را ادامه ندهند.

کارگردان فیلم سینمایی «دخترعمو و پسرعمو» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بی شک این بخش خصوصی است که باید با هزینه شخصی در پی حضور در بازارهای جهانی باشد برای تولید مشترک با دیگر کشورها رایزنی کند و سعی کند فیلم های ایرانی را بفروشد و اکران های خوب جهانی برای آن ها در نظر گیرد.

وی ادامه داد: اما چون علناً تعاملی میان بخش خصوصی و دولتی نیست و همه چیز حالت ظاهری به خود گرفته است تا زمانی که اوضاع این گونه پیش برود ما نمی توانیم ادعای جهانی شدن سینمای مان را داشته باشیم و فکر کنیم صرفاً با حضور سینمای ایران در بازار فیلم جشنواره های جهانی سینمای مان جهانی شده است.

شمس متذکر شد: در بخش دولتی ما همواره شاهد پروپاگاندا و پارتی بازی هستیم و متأسفانه تصمیم گیری ها و کارها کارشناسی شده نیست از این رو اگر می خواهیم سینمای ایران در عرصه جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد باید دست به سیاست گذاری های جدید بزنیم و دیگر مثل سال ها قبل راه غلط گذشتگان را ادامه نداده و تلاش کنیم با رفتاری امروزی به دور از خرج کردهای گزاف از جیب مردم سینمای مان را در دنیا مطرح کنیم.

این سینماگر در بخش دیگری از این گفتگو خطاب به مدیران سینمایی گفت: به فکر رفع معضل بیکاری و گرسنگی سینماگران باشید! در حال حاضر سینمای ایران نیاز دارد تا هر هزینه ای در داخل کشور انجام شود. تولیدات خوابیده و بیکاری سینماگران به بالاترین حد خود رسیده و از این رو مدیران سینمایی باید به جای اتلاف بودجه بیت المال برای حضور بی دستاورد سینمای ایران در بازارهای جهانی فکری برای رفع معضلات تولید آثار سینمایی و معیشت سینماگران بی پناه باشند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.