سه‌شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹

فریضه فراموش شده سینماگران و گرفتار در دام سیاسی کاری/۱

فیوضی: قوه قضائیه وارد میدان شود/ هنرمند باید برای جامعه اش اثرگذار باشد

مهدی فیوضی

سینماپرس: مهدی فیوضی کارگردان سینما با انتقاد شدید از سیاسی کاری برخی دست اندرکاران سینما گفت: قوه قضائیه باید وارد میدان شود و اجازه ندهد برخی به ظاهر هنرمندان با این گونه رفتارها باعث ایجاد هرج و مرج در جامعه شوند.

کارگردان فیلم های سینمایی «محرمانه تهران» و «نفوذی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: هنرمند باید برای جامعه اش اثرگذار باشد. باید نقاط قوت را ببیند و آن ها را انعکاس دهد نه اینکه بالعکس نقاط قوت را نبیند و سیاهی و تاریکی ها را بزرگ کند تا از قبل آن به نام و نشانی برسد و در خارج از کشور گردش کند و توسط غربی ها تجلیل شود.

وی ادامه داد: هنرمند باید نقاط ضعف و قوت کشور خود را بشناسد؛ اگر وضعیت موجود اشکال دارد آن را کشف کند و قصه هایی بنویسد و آثاری تولید کند که نهایتش وقتی دیده می شود به نفع کشور باشد نه اینکه بر ضد منافع ملی و هویت ایرانی-اسلامی حرکت کند و باعث انزوای خودش شود. بی شک عاقبت این اتفاق خوب نیست و هنرمندی که این کارها را گرده عاقبت اش سیاه و تلخ خواهد بود.

فیوضی با تأکید بر اینکه هرکس به بهانه های واهی نیروهای انتظامی را تحریک به کنار گذاشتن سلاح کند بی شک از صهیونیست ها خط می گیرد متذکر شد: این ها خودشان هزاران کار نادرست انجام می دهند که نمونه اش این است که علیه نظامی که آن ها را بزرگ کرده بلند می شوند.

وی در پایان این گفتگو تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان صدا و سیما و سازمان سینمایی باید دست به دست هم دهند و راه مناسبی برای برخورد با این قبیل افراد که عنوان هنرمند را با خود به یدک می کشند پیدا کنند. مسئولان سازمان سینمایی باید با کمک نیروهای امنیتی سرمایه هایی که توسط برخی افراد از خارج وارد می شود و باعث تولید آثاری علیه کشور می شود را شناسایی کرده و اجازه ندهند این خط دهندگان و سرمایه گذاران بیش از این جولان دهند و باید آن ها را محدود و کنترل کنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.