سه‌شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۶

موضع گیری قاطع «وزیر ارشاد» در شرایط بی‌تحرکی «سازمان سینمایی»؛

اسماعیلی: با افرادی که فضای عمومی کشور را منفی نمایش می‌دهند حتما برخورد خواهیم کرد

محمد مهدی اسماعیلی

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پیوند عمیق مردم با ائمه اطهار(ع) چیزی نیست که بتوان با برخی کارهای ناشایست و بی ارزش به آن آسیبی وارد کرد زیرا خورشید، خورشید است و در هر شرایطی به نورانیت، تابش و گرمابخش خود ادامه می‌دهد.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز در آئین اختتامیه یازدهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی، با اشاره به اکران فیلم عنکبوت مقدس در جشنواره کن اظهار کرد: مردم رابطه عاطفی و عمیقی با اهل بیت دارند که تمام خاطرات زیبایی که در روح و جان آنها ماندگار شده است، با این ارکان مقدس پیوند دارد.

وی با اشاره به اینکه هیچ کجای ایران نیست که روح و جانش آکنده از مهر و عاطفه نسبت به امام رئوف نباشد، گفت: پیوند عمیق چیزی نیست که بتوان با برخی کارهای ناشایست و بی‌ارزش به آن آسیبی وارد کرد زیرا خورشید، خورشید است و در هر شرایطی به نورانیت، تابش و گرمابخش خود ادامه می‌دهد.

تشکیل ۳۷۰۰ کتابخانه در سراسر کشور

وزیر ارشاد به عظمت کار فرهنگی در نهاد کتابخانه‌های اشاره کرد و افزود: بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ کتابخانه عمومی در سراسر کشور به عنوان یک شبکه بزرگ و تاثیرگذار تشکیل شده است.

اسماعیلی کتابداران را عناصر گسترده حوزه فرهنگ دانست و افزود: وقتی عشق باشد با این شبکه بی‌نظیر محبت اهل بیت گره می‌خورد و این پویش بی‌نظیر را به دنبال آن ایجاد می‌کند.

حضور بیش از یک‌ میلیون نفر در رویداد

وی با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون نفر در این رویداد مشارکت کردند، اضافه کرد: کودک و نوجوان، زن و مرد، خانواده‌ها در خلق این رویداد شرکت کردند و آثار خود را ارسال کرده‌اند.

وزیر ارشاد با اشاره به این‌که با اهداف نهضت کتابخوانی فاصله داریم، عنوان کرد: با آخرین پیمایش اداره کل کتابخانه‌ها نزدیک به ۶۳ درصد مردم ایران، اهل مطالعه هستند که این آمار علاوه بر بخشی است که دعا و ادعیه می‌خوانند و یا دانش آموز و دانشجو هستند.

اسماعیلی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب در تهران ابراز کرد: در سال ۹۸، میزان فروش حدود ۹۰ میلیارد تومان بود اما امسال با بهره گیری از بخش مجازی در کنار حضور گسترده مردم، مردم از هرکجای ایران اراده می‌کردند و وارد سامانه می‌شد بعد از گرفتن تخفیف به طور رایگان سفارش آنها درب منازل ارسال شد که با احتساب این، ۲۵۰ میلیارد تومان کتاب فروش رفت که‌ این عدد نشان می‌دهد مردم فرهنگی و اهل کتاب هستند.

تخصیص ۴۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سفرهای استانی

وی با اشاره یه اینکه درحوزه شبکه کتاب باید تلاش بیشتر شود و در همه شهرهایی که حضور داشتیم، مردم مطالبه تجهیز و ساخت کتابخانه داشتند، اعلام کرد: در سفرهای استانی دولت مردمی و خدمتگزار، بیش از ۴ هزار ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به حوزه فرهنگ تخصیص یافته که بخش عمده آن تقویت شبکه کتابخوانی است.

وزیر ارشاد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را مسوول صیانت از حقوق مردم دانست و افزود: برگزاری فاخر این جشنواره فرصت خوبی برای عرض ارادت به ساحت مقدس علی ابن موسی الرضا(ع) است اما با افرادی که فضای عمومی کشور را منفی نمایش می‌دهند، حتما برخورد خواهیم کرد و با کسانی که بخواهند با پاسداران که حافظ امنیت کشور هستند با بیانه‌های بی‌ارزش حمله کنند قطعا بی‌جواب نخواهد بود و اجازه نمی‌دهیم اعتقادات مردم و نهادهای مورد حمایت مردم، مورد آزار لفظی، کلامی و نوشته‌های بی‌ارزش قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.