شنبه ۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱

به آهنگسازی «احسان بیرقدار»؛

آلبوم موسیقی «تک تیرانداز» منتشر شد

فیلم سینمایی «تک‌تیرانداز»

سینماپرس: موسیقی فیلم سینمایی «تک تیرانداز» به کارگردانی علی غفاری و آهنگسازی احسان بیرقدار در قالب یک آلبوم موسیقایی پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش سینماپرس، آلبوم موسیقی متن فیلم «تک تیرانداز» به کارگردانی علی غفاری و آهنگسازی احسان بیرقدار در قالب ۱۶ قطعه موسیقایی در دسترس شنوندگان قرار گرفت. این اثر در سال ۱۳۹۹ ساخته ولی در سال ۱۴۰۱ در قالب آلبوم منتشر شده است.

«تک تیرانداز»، «سفر»، «بی بازگشت»، «بی شک»، «آماده رفتن»، «خاطرات»، «شیطان»، «آسمان»، «پیروزی»، «عروج»، «برادرانه»، «دوئل»، «دلتنگی»، «ناجی»، «سرآغاز»، «قهرمان» قطعاتی هستند که برای آلبوم موسیقی متن فیلم سینمایی «تک تیرانداز» انتخاب شده‌اند.

فیلم سینمایی «تک تیرانداز» از جمله آثار حوزه سینمای دفاع مقدس طی سال‌های اخیر است. این فیلم اثری قهرمان محور است که برشی کوتاه از حضور حماسی شهید عبدالرسول زرین، بهترین تک‌تیرانداز دوران دفاع مقدس را در قالب یک داستان اکشن روایت می‌کند.

فیلم سینمایی «تک‌تیرانداز» که برای اولین بار در سی و نهمین جشنواره فجر به نمایش درآمد و سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه ملی و بهترین جلوه‌های ویژه میدانی را دریافت کرد.

کامبیز دیرباز، امیررضا دلاوری، علی‌رضا کمالی، عبدالرضا نصاری، حسین پوریده، اسماعیل خلج، حسین شریفی ترکیب بازیگران این فیلم سینمایی را تشکیل می‌دهند.

 «تک تیرانداز» به بازار موسیقی رسید/ شرح جزییات یک آلبوم

در توضیح آلبوم موسیقی فیلم «تک تیرانداز» آمده است: «آلبوم «موسیقی فیلم تک تیرانداز» اثری از احسان بیرقدار است که شامل ۱۶ قطعه موسیقی متن است. این فیلم که در ژانر دفاع مقدس است، باید کاراکتر اصلی و قهرمان را نشان می‌داد و اتفاق‌هایی مانند شکست‌ها، پیروزی‌ها را به تصویر می‌کشید و به همین دلیل هم موسیقی فیلم سعی در قهرمان پروری داشته که به صورت حرفه‌ای انجام شده و همراهی ارکستر زهی این جو حماسی و با شکوه را به وجود آورده است.»

احسان بیرقدار که قبلاً در فیلم‌هایی نظیر (به وقت شام) و (بادیگارد) با ژانر تقریباً مشابه دستیار آهنگساز بوده درباره این اثر خود گفته است: «تک تیرانداز یک اثر خاص قهرمان محور است که در سینمای دفاع مقدس تاکنون چنین چیزی را نداشتیم، در واقع عموماً ساختار سینما دفاع مقدس تاکنون یک سیستم دیگری بوده و با یک شکل ایدئولوژیک پیش می‌رفته است اما موسیقی تک تیرانداز آن ایدئولوژی را شکسته و در ساختاری متفاوت گام برداشته که قهرمان محور است و بسیار به معیارهای جهانی نزدیک است.

از نوازندگان این اثر می‌توان به علی جعفری پویان، میثم مروستی، سهیل فقیه نصیری، حسن فرهانی، امین غفاری، احسان بیرقدار اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.