سه‌شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱

همزمان با دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران.

شخصیت‌های انیمیشن‌های کانون جان می‌گیرند

انیمیشن کانون

سینماپرس: نمایشگاه «کار کِچه» شامل بیش ‌از ۱۳۰ عروسک از شخصیت‌های انیمیشن کانون، همزمان با ایام برگزاری دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش سینماپرس، شخصیت‌های انیمیشن‌های ایرانی ساخت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قالب بیش ‌از ۱۳۰ عروسک کِچه (الیاف پشمی) که از سوی چیستا تاجور و رادین ابراهیم‌پور ساخته شده است، در ایام برگزاری دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران در قالب نمایشگاهی به نام «کار کِچه» در معرض تماشا قرار می‌گیرند.

در این مجموعه شخصیت‌های برخی انیمیشن‌های کانون از جمله «یکی کم است» و «بهادر» به کارگردانی عبدالله علیمراد، «توکا در قفس» به کارگردانی مهرداد شیخان، «مجموعه عروسی عروسی» به کارگردانی مهین جواهریان، «شب ترسناک لومو» به کارگردانی ساره شفیعی‌پور، «قصه‌ پنیرک» به کارگردانی پروین تجوید و «ماهی رنگین‌کمان» به کارگردانی فرخنده ترابی و انیمیشن‌های «زال و سیمرغ»، «من آنم که» و «رخ» از مجموعه‌ آثار علی‌اکبر صادقی به شکل عروسک ساخته شده‌اند.

در این نمایشگاه بخش‌هایی از انیمیشن‌ها و همچنین پوستر و عکس‌ آن‌ها روی یک مانیتور برای بازدیدکنندگان پخش می‌شود.

نمایشگاه «کار کِچه» از روز دوم دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران مصادف با ۹ خرداد ۱۴۰۱ افتتاح می‌شود و تا پایان جشنواره در نگارخانه مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون در خیابان حجاب برپا خواهد بود.

همچنین چیستا تاجور و پسر او در طول برپایی نمایشگاه، ورکشاپی اجرا می‌کنند و نمونه‌هایی از عروسک‌های کِچه را در حضور بازدیدکنندگان می‌سازند.

امروزه در دنیا شخصیت‌های انیمیشن به شکل‌های مختلف مانند ساخت اسباب‌بازی و عروسک، استفاده در دکور اتاق‌ها و یا عکس روی کیف بچه‌ها، کتاب و لوازم‌التحریر معرفی می‌شوند و با جمع‌آوری این مجموعه، می‌توان امید داشت که کارگردانان و انیماتورهای داخلی به این سمت حرکت کنند تا شخصیت‌های دوبُعدی انیمیشن خود را در قالب‌های مختلف با مواد و عناصر و ایده‌های مختلف برای مخاطبان عرضه کنند.

دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران به دبیری محمدرضا کریمی‌صارمی ۸ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.