دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳

در غالب نمایش موزیکال ایرانی؛

آهنگ «دیو و دلبر» در تالار وحدت روی صحنه می‌رود

نمایش دیو و دلبر

سینماپرس: قطعه موسیقایی ساخته شده از «دیو و دلبر» که جوایزی چون گلدن گلوب، اسکار و گرمی را دریافت کرده است، در نمایش موزیکال ایرانی تالار وحدت اجرا می‌شود.

به گزارش سینماپرس، نمایش «دیو و دلبر» به نویسندگی و کارگردانی ماهان حیدری و آهنگسازی بهزاد عبدی علاوه بر همکاری با خوانندگان مطرح کشور، از نوازندگانی حرفه‌ای چون مدیا هاشمی: پیانو؛ سارا پارسایی: فلوت، ثمیلا تحویلداری: ساکسیفون، سحر شاطری: سازهای کوبه‌ای/ تینا یوسفی: ویلن و لیلا حق‌جو: ملودیکا، در این نمایش بهره می‌برد.
این نوازندگان در هر اجرا از این اثر، به صورت تکنوازی و گروه‌نوازی به اجرای زنده قطعاتی می‌پردازند که پیش از این در نسخه‌های گوناگونی از «دیو و دلبر» در نقاط مختلف جهان اجرا شده است.
قطعه «Beauty and the Beast» که متعلق به انیمیشن «دیو و دلبر» محصول دیزنی در سال ۱۹۹۱ است از جمله این قطعات بوده که به نوعی نقطه الهام این نمایش نیز به شمار می‌آید.
این قطعه توسط هاوارد اشمن ترانه‌سرایی و توسط آلن منکن آهنگسازی شده و یکی از معروف‌ترین قطعات موسیقایی ساخته شده پیرامون «دیو و دلبر» است.
قطعه «Beauty and the Beast» بیانگر رابطه بین دو شخصیتِ بل و دیو است که برای اولین بار توسط آنجلا لَنزبری (بازیگر کاراکتر قوری) ضبط شده است. البته این آهنگ در ادامه به عنوان یک دوئت پاپ توسط سلین دیون و پیبو برایسون نیز منتشر شده است.
دو نسخه ساخته شده از این قطعه موفقیت‌های بسیاری را کسب کرده که از آن جمله می‌توان به دریافت جوایزی چون گلدن گلوب، اسکار و گرمی اشاره کرد.
همچنین این آهنگ در اقتباس لایواکشن سال ۲۰۱۷ نیز در کاوری به شکل دوئت توسط آریانا گرانده و جان لجند در تیتراژ پایانی خوانده شده است.
نمایش موزیکال «دیو و دلبر» به تهیه‌کنندگی مشترک ماهان حیدری و النا خلیلی خرداد و تیر ماه سال جاری در تالار وحدت اجرا می‌شود. علاقمندان به تماشای این اثر می‌توانند با مراجعه به سایت تیوال بلیت آن را خریداری کنند.
تصویرسازی توسط شهاب جعفرنژاد طراحی شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.