دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷

در دوازدهمین دوره؛

کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران اعلام شد

دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران

سینماپرس: جزئیات کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران که از ۸ تا ۱۲ خرداد برگزار می‌شود، اعلام شد.

به گزارش سینماپرس، کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران با حضور استادان و کارشناسان متخصص از تنوع موضوعی برخوردار است.

کارگاه آموزشی «درک و شناخت بهتر از موسیقی در هنر پویانمایی» ویژه مربیان کانون است که از ۸ تا ۱۲ خرداد مصادف با روزهای برگزاری دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی از سوی مهدی زارع برگزار می‌شود. این کارگاه‌ها هر روز از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۳۰ در سالن کنفرانس شماره یک مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

کارگاه آموزشی «موسیقی و صداگذاری در انیمیشن» نیز یکی دیگر از کارگاه‌های تخصصی این دوره از جشنواره است که هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۲ از سوی فرهاد صفار ویژه دانشجویان انیمیشن در سالن کنفرانس شماره دو مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

نشست‌های تخصصی ۸ خرداد ۱۴۰۱؛ روز اول جشنواره

در روز اول جشنواره و از ساعت ۱۵ کارگاه «پیچینگ» با حضور عطا مجابی برگزار می‌شود. در این نشست به کارگردان‌ها کمک می‌شود تا با مفهوم و اهمیت پیچینگ به عنوان یکی از ملزومات مهم ارایه فیلمنامه و ایده برای جذب بودجه آشنا شوند.

در ادامه برنامه‌های روز اول جشنواره و از ساعت ۱۷ نشست «از نیپون تا گنبدکبود» با حضور بابک نکویی، بهنود نکویی و رامتین شهبازی برگزار می‌شود. «گنبدکبود» یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه پویانمایی است که توانسته با تولیدات خود به جشنواره‌های مطرح ایرانی و خارجی راه پیدا کرده و جوایزی به ارمغان بیاورد. انیمیشن کوتاه «استریپی» اولین انیمیشن ایرانی راه یافته به اسکار و سریال انیمیشنی «روبی و جوجه‌ها» از شاخص‌ترین تولیدات این استودیو است. در این نشست انیمیشن‌های موفق شرکت گنبدکبود با انیمیشن‌های موفق شرکت نیپون ژاپن مورد مقایسه و بررسی قرار می‌گیرند.

همچنین از ساعت ۲۰ پس از نمایش چند فیلم کوتاه، با حضور رامتین شهبازی، مهرداد فراهانی و استاد مدعو فاطمه حسینی‌شکیب به صورت گفتگومحور سه اثر «خرچنگ، جسم خاکستری و کلاغ» مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

نشست‌های تخصصی ۹ خرداد ۱۴۰۱؛ روز دوم جشنواره

نشست «انیمیشن (چه) نیست!» از ساعت ۱۵ و با حضورمریم کشکولی‌نیا، فاطمه حسینی‌شکیب، امین حق‌شناس، امیر سحرخیز، مهدی شیری، مهدی علی‌بیگی، هدی اثناعشری، معین صمدی و رامتین شهبازی برگزار می‌شود. در این نشست تخصصی پیرامون اختلاف نظرهای موجود درباره معنی و تعریف انیمیشن و اینکه چه چیز را می‌توان انیمیشن دانست، بحث و گفت‌وگو می‌شود.

در ادامه برنامه‌های روز دوم از دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی، نشست «مذاکره برای رسیدن به توافق در صنعت سینما» از سوی اولریش میشل حقوقدان آلمانی و رامتین شهبازی برگزار می‌شود. علاوه بر پخش فایل ویدیویی ضبط شده از صحبت‌های میشل، وی به صورت مجازی نیز در این نشست حضور خواهد داشت و درباره اصول مناسب برای رسیدن به تفاهم و توافق در سینما صحبت خواهد کرد.

همچنین از ساعت ۲۰ نشست نقد فیلم برگزار می‌شود که با حضور رامتین شهبازی، مهرداد فراهانی و استاد مدعو احمد سفلایی به صورت گفت‌وگومحور سه اثر شامل «گذشته، قدم یازدهم و کاش» مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

نشست‌های تخصصی ۱۰ خرداد ۱۴۰۱؛ روز سوم جشنواره

در روز سوم از دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران و از ساعت ۱۵ نشست «پایان‌نامه‌های برتر» با حضور داوران این بخش احمد سفلایی، سید نجم‌الدین امیرشاه‌کرمی، وحیداله موسوی و رامتین شهبازی برگزار می‌شود. در این نشست شش نفر به ارایه پایان‌نامه خود می‌پردازند تا در نهایت سه نفر انتخاب شوند. بخش پوسترهای علمی نیز به صورت نمایشگاه ۲۴ اثر انتخاب شده به نمایش درمی‌آید.

در ادامه و از ساعت ۱۷ مراسم معرفی و رونمایی از کتاب‌های «چیپی؛ سادگی در انیمیشن» که برگزیده دوره قبل جشنواره بوده است، کتاب «اندیشه پویایی» که مجموعه مقالات یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی بوده و کتاب «سیاست‌گذاری رسانه‌ای در صنعت انیمیشن» که یکی دیگر از آثار برگزیده دوره قبل بوده و از سوی انتشارات صداوسیما به چاپ رسیده است، برگزار می‌شود. همچنین در این بخش از مجموعه ۱۶ جلدی «فرهنگ قصه‌شناسی یلدا» نیز رونمایی می‌شود.

در ساعت ۲۰ نیز نشست نقد فیلم‌های «دماغ، خاطرات زمستان و کاکایی» با حضور رامتین شهبازی، مهرداد فراهانی و استاد مدعو امیرمحمد دهستانی برگزار می‌شود و در آن به صورت گفت‌وگومحور سه اثر مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

نشست‌های تخصصی ۱۱ خرداد ۱۴۰۱؛ روز چهارم جشنواره

در چهارمین روز از جشنواره و از ساعت ۱۵ نشست «هنرمند بدون سایه» با حضور ژرژ شوئیزگبل فیلمساز سوییسی و رامتین شهبازی برگزار می‌شود. شوئیزگبل در این نشست با نمایش تکه‌هایی از فیلم‌های خود به تشریح کارهایش می‌پردازد.

در ادامه و از ساعت ۱۷ نشست «هنرهای خویشاوند: انیمیشن و موسیقی» با حضور مارکو بلانو پژوهشگر ایتالیایی، کارشناس مدعو بهنام معیریان و رامتین شهبازی برگزار می‌شود. علاوه بر پخش فیلم ضبط شده بلانو به صورت مجازی هم در این نشست همراه خواهد بود و درباره موسیقی و انیمیشن و ارتباط این دو گفت‌وگو خواهد شد.

در ساعت ۲۰ نیز نشست نقد فیلم‌ با حضور رامتین شهبازی، مهرداد فراهانی و استاد مدعو مجید شیخ انصاری به صورت گفت‌وگومحور برگزار می‌شود و در آن سه اثر «آنیما، بادها کجا می‌میرند و نهنگ سفید» مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

همه نشست‌های تخصصی در سالن کنفرانس شماره یک مرکز آفرینش‌ها برگزار می شود.

دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران به دبیری محمدرضا کریمی‌صارمی ۸ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.