دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱

در بنیاد رودکی؛

مراسم تکریم مهدیی افضلی و معارفه مجید زین‌العابدین برگزار شد

تکریم مهدی افضلی

سینماپرس: مراسم تکریم و تودیع مهدی افضلی و معارفه مجید زین‌العابدین مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل جدید بنیاد رودکی در تالار رودکی برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، مراسم تکریم مهدی افضلی و معرفی مدیرعامل جدید بنیاد رودکی با حضور اعضای هیات مدیره، محمود شالویی دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل حوزه وزارتی، سیدمحمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع، محمود سالاری معاون امور هنری، محمد حسین نیرومند مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمید شاه‌آبادی معاون سابق سیمای رسانه ملی، هنرمندان، مدیران و کارکنان بنیاد رودکی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته اول خرداد ماه در تالار رودکی برگزار شد.

در این مراسم شالویی در سخنانی با اشاره به آشنایی دیرینه خود با افضلی گفت: با مدیریت خوب و تدبیر آقای افضلی، همه سختی‌ها و تنگناهایی که ممکن بود طی ۱۰ سال در حوزه‌های فرهنگی و هنری ایجاد شود با برخورد خوش‌ و همدلی ایشان برطرف شد. حوزه فرهنگ و هنر با همراهی و همدلی هنرمندان پیش‌ می‌رود و آقای افضلی در این راستا بسیار موفق عمل کردند.

مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به کارنامه افضلی در دوره مدیریت در بنیاد رودکی اشاره و از تلاش‌های وی قدردانی کرد.

وی با اشاره به توانمندی‌های بنیاد رودکی به عنوان مجموعه‌ای مستقل به فعال‌تر شدن تالار وحدت، فرهنگسرای نیاوران و مجموعه آزادی به عنوان اجزای بنیاد رودکی در دوره اخیر اشاره کرد و گفت: فرهنگسرای نیاوران، می‌تواند جنبه بین‌المللی‌تری به فعالیت‌های فرهنگی هنری بنیاد رودکی بدهد.

شالویی به نقش بنیاد رودکی در برخی رویدادهای بین‌المللی مانند اکسپوی دبی اشاره کرد و افزود: بنیاد رودکی به عنوان نماینده وزارتخانه، نقش فعال و تعیین‌کننده‌ای در این رویداد داشت و امیدوارم در همه رویدادهای بین‌المللی حضور بنیاد فرهنگی هنری همچنان موثر و کارساز باشد و جریان فرهنگی هنری کشور را در سطح جهانی نمایندگی کند.

وی اظهار کرد: بسیار خوشحالیم که پس از آقای افضلی، آقای زین‌العابدین که از متن حوزه فرهنگ و هنر است، جایگزین ایشان شد. او سابقه درخشانی در حوزه فرهنگ و رسانه ملی داشته و هر فردی نام و آوازه او را شنیده بود، از این انتصاب ابراز خرسندی کرد. به یقین خدمات آقای زین‌العابدین مورد اقبال جامعه فرهنگی و هنری قرار خواهد گرفت. امیدوارم او نیز همچون آقای افضلی با همدلی با هنرمندان در همه عرصه‌های فرهنگی هنری به خصوص حضورهای بین‌المللی، فعال و جریان‌ساز باشد.

سپس افضلی گزارشی از خدمات ارائه شده طی ۳۲ ماه حضور در بنیاد رودکی را برای حاضران قرائت کرد و گفت: خوشبختم که هنرمندان مرا به عنوان سرباز فرهنگی قبول کردند و از این پس در کنار آقای زین‌العابدین هستم و برای اعتلای فرهنگ و هنر این کشور خاضغانه خواهم کوشید.

وی عرضه هنر فاخر را ماموریت ویژه بنیاد رودکی خواند و افزود: بنیاد رودکی را باید از ۲ زاویه روح و کالبد نگریست که در بطن این کالبد میراثی، باید روح هنر فاخر ایرانی- اسلامی دمیده شود.

افضلی بازآفرینی و ظرفیت سازی برای بنیاد رودکی، ایجاد یکپارچگی کالبدی ساختاری و کارکردی در مجموعه بنیاد رودکی، بازگشت به اساسنامه و ایجاد ظرفیت‌های کارکردی و فعالیتی جدید، سازماندهی فرآیندهای مبتنی بر خرد جمعی، مشارکت صاحب‌نظران در تولید و برنامه‌ریزی آثار هنری، احیای نقش جهانی و کارکردهای بین المللی بنیاد رودکی، توسعه اقتصاد هنر و اولویت دادن به حوزه پژوهش و میراث سازی برای آیندگان را رویکرد اجرایی و عملی خود در طی دوران خدمت خواند.

زین‌العابدین مدیرعامل بنیاد نیز ضمن تشکر از حسن اعتماد محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: این دوره خدمتگزاری در بنیاد رودکی را دوره افتخارآمیزی می‌دانم. آقای افضلی از راه پیموده شده گفتند؛ اکنون راهبرد ما بر اساس گام دوم انقلاب اسلامی در مسیر تعالی بنیاد برای خدمت به فرهنگ و هنر اصیل ایرانی اسلامی است و به چشم‌انداز تمدن نوین اسلامی می‌نگریم.

وی تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت مردمی و انقلابی واجد مشی خردمندانه و خردورزانه، استحکام و شجاعت در تصمیم‌ها، همدلی با هنرمندان و رفتار انقلابی در مسیر تعالی است.

مدیرعامل بنیاد رودکی در پایان درباره افق پیش رو تصریح کرد: مسیر ما حرکت به سوی هنر متعالی است؛ به تعبیر شهید آوینی، هنر موحدانه که هنر تعالی‌بخش است و رو به زوال نمی‌رود. در هنر متعالی نفس‌پرستی دیده نمی‌شود و هنرمندان را از این حیث دارای اندیشه عمیق می‌بینیم. اصحاب فرهنگ و هنر سرمایه‌های اجتماعی کشور هستند و بنیاد رودکی در این دوره مساعی خود را برای ارتقای این سرمایه عظیم به کار خواهد گرفت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.