دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸

پندار اکبری:

باندبازی و یارکشی در سینما و تلویزیون بسیار علنی و شدید شده/مشکل نبود عدالت و چیدمان سلیقه ای و رفاقتی افراد است

پندار اکبری

سینماپرس: پندار اکبری گفت: متاسفانه شرایط انتخاب بازیگران به سمتی رفته که باندبازی و یارکشی در سینما و تصویر بسیار علنی، مشهود و شدید شده است، به نحوی که مردم هم به طور کامل این وضعیت را فهمیده اند.

به گزارش سینماپرس، پندار اکبری در گفت‌وگو با میزان پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون گفت: در حال حاضر مشغول کارگردانی نمایش «زنی در دو چهره» هستم که روزهای پایانی تمرینات خود را پشت سر گذاشته و به امید خدا از دهم خرداد ماه در پردیس تئاتر سپند روی صحنه خواهد رفت.

وی درباره کارگردانی در تئاتر اضافه کرد: من همواره و از گذشته دغدغه کارگردانی در سینما و تئاتر را داشتم، از سالها پیش به این موضوع فکر می‌کردم اما همواره اعتقاد داشتم که برای ورود به عرصه کارگردانی باید تجربه کسب کنم، به همین دلیل مدتی صبر کردم و بعد از حضور در آثار سینمایی، تلویزیونی و تئاتر در نهایت تصمیم گرفتم تا کارگردانی در تئاتر را تجربه کنم که بسیار برایم جذاب و شگفت انگیز است.

کارگردانی همیشه برایم یک دغدغه بزرگ بوده است

اکبری درباره روند تولید نمایش «زنی در دو چهره» افزود: از همان اوایل پاندمی کرونا و خانه نشینی و قرنطینه این متن را انتخاب کردم، متن این نمایش براساس اثری اسپانیایی است که من آن را در دو سال کرونایی بازنویسی کردم و سعی داشتم تا اثری قابل قبول را تولید کنم، روزهای کرونا برایم فرصت مناسبی بود تا تمام تمرکزم را روی پیش تولید مناسب این کار صرف کنم.

وی درباره اجرای نمایش خود در دوران کرونا تاکید کرد: واقعیت امر دوست داشتم این نمایش را زودتر روی صحنه ببرم اما شرایط کرونا و رعایت پروتکلهای بهداشتی و همچنین تعطیلی های مکرر تئاتر این فرصت را از من گرفت و تصمیم گرفتم در شرایط «زنی در دو چهره» را روی صحنه ببرم که شرایط سلامت در جامعه کمی بهتر شده باشد، سعی داشتم تا این اثر در وضعیتی عادی روی صحنه برود، البته همچنان معتقدم که شرایط تئاتر به وضعیت عادی پیش از کرونا بازنگشته است.

اکبری درباره استفاده از گروه بازیگران جوان در نمایش «زنی در دو چهره» اضافه کرد: این نمایش ترکیبی از بازیگران جوان اما باتجربه در سینما و تلویزیون و تئاتر و همچنین بازیگران جوان کم تجربه است که استعداد و انگیزه بالایی دارند، همین بازیگران جوان کم تجربه پتانسیل بالایی داشته و مطمئنا می خواهند خودشان را نشان دهند.

بازیگر سریال «گاندو» در همین رابطه افزود: اتفاقا اینکه تمامی گروه بازیگران این نمایش جوان هستند برای من دلنشین است زیرا اتحاد و همدلی و شور فراوانی بین گروه وجود دارد و افراد به راحتی می‌توانند با هم ارتباط برقرار کنند.

باندبازی و یارکشی در سینما کاملا علنی شده است

اکبری درباره کم کاری خود در سینما و عرصه تصویر افزود: خوشبختانه و یا متاسفانه مدتی است که در عرصه تصویر حضور ندارم، طبیعتا کم کار بودن اتفاق خوبی نیست اما چاره ای هم نیست و نمی‌توانم به خاطر این اتفاق غمگین باشم زیرا همه ما دیگر می‌دانیم در سینما و تصویر چه خبر است.

وی با نقد وضعیت انتخاب بازیگران در سینما تصریح کرد: متاسفانه شرایط انتخاب بازیگران به سمتی رفته که باندبازی و یارکشی در سینما و تصویر بسیار علنی، مشهود و شدید شده است، به نحوی که مردم هم به طور کامل این وضعیت را فهمیده اند.

اکبری در همین رابطه ادامه داد: قبلا ۱۰ بازیگر بودند که در تمامی آثار سینمایی حضور داشتند، هر فیلمی را که می دیدید صرفا این افراد حضور داشتند، اما حال وضعیت وخیم‌تر شده است، صرفا ۱۰ نفر را می‌بینیم که در تمامی آثار تولیدی، مسابقات، شوهای تلویزیونی و نمایش خانگی و برنامه‌های دعوتی حضور دارند.

وی در همین راستا تاکید کرد: البته تمامی بازیگران حاضر در این برنامه ‌ها برای من عزیز هستند و روی صحبتم با آنها نیست، با چرخه‌ مافیا و باندی است که باعث می شود صرفا یک عده خاص به قیمت از بین رفتن تعداد زیادی از بازیگران خوب دیده شوند. مشکل من نبود عدالت و همچنین چیدمان سلیقه ای و رفاقتی افراد است.

پندار اکبری

اکبری: ستاره سازی‌های ناعادلانه سرانجامی جز شکست ندارد

اکبری درباره روند ستاره سازی در سینما و شبکه نمایش خانگی اظهار کرد: به نظر من این باند و مافیای پشت پرده می تواند تعداد زیادی ستاره به سینما معرفی کند اما صرفا چند نفر دیده می‌شوند، ما این همه بازیگر جوان خوب و پیشکسوت با تجربه داریم چرا از این افراد هیچ استفاده ای نمی شود؟.

اکبری در همین رابطه خاطرنشان کرد: به نظر من این مدل ستاره سازی و توجه به تعداد محدودی از افراد در نهایت به شکست ختم می‌شود، زیرا مردم از دیدن افراد تکراری خسته می شوند، دیگر همه چیز برایشان قابل حدس شده و همچنین سینما و تولیدات به تکرار و نابودی کشیده می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.