یکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۴

مصوبات جلسه شورای راهبردی اکران؛

معرفی «پسران دریا» و «سلفی با دموکراسی» برای اکران/«سینما شهر» موظف به ارایه طرح «کارت سینما» شد

آرم سازمان سینمایی

سینماپرس: جلسه شورای راهبردی اکران عصر امروز یکشنبه اول خرداد با حضور محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، در این جلسه ضمن تاکید بر ضرورت افزایش و گسترش مخاطبین سینما بعنوان یک رویکرد مهم و با توجه به آمادگی نهادها و دوایر دولتی و غیردولتی برای گنجاندن سبد سینما در دایره امور رفاهی کارکنان و کمک و حمایت از فیلم‌های اکران و تقویت شمار جمعیت سرانه مخاطب و خانواده‌ها مقرر شد از سوی موسسه سینما شهر ساز و کار چگونگی طراحی «کارت سینما» و فرآیندهای آن را با بهره گیری از فن‌آوری‌های جدید در جلسه آتی شورا ارایه دهد.

در این جلسه رئیس سازمان سینمایی در راستای حمایت از چرخه اکران فیلم‌ها از ارائه طرحی به این منظور و پیش بینی منابع قابل توجه به عنوان یکی از اولویت‌های موضوعی شورای عالی سینما خبر داد.

بر پایه این خبر، در این جلسه با توجه به طرح ارایه شده در خصوص نمایش آنلاین فیلم‌ها از سوی کارشناسان مقرر شد در جلسه آینده شورای راهبردی اکران توضیحات تکمیلی و بررسی‌های لازم در این زمینه صورت گیرد. ضمن اینکه در خصوص نمایش آنلاین مقرر شد با توجه به صراحت نظامنامه جدید مبنی بر فاصله ۴۵ روزه اتمام اکران در سرگروه تا آغاز اکران آنلاین، معاونت ارزشیابی و نظارت در این رابطه تذکرات مقتضی را به تهیه‌کنندگان متقاضی اکران آنلاین انجام دهند.

اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی اضافه کرد: همچنین، اکران دو فیلم «پسران دریا» و «سلفی با دموکراسی» برای اکران از سوم خرداد معرفی شد.

در این خبر آمده است: باتوجه به سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در روز جمعه ششم خرداد، کلیه سینماها از اذان مغرب روز پنج شنبه ۵ خرداد تا اذان مغرب جمعه ششم خرداد ماه تعطیل خواهند بود. 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.