چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳

لزوم ریل گذاری برای حضور در عرصه جهانی/۱

شرف الدین: مشکل کشور ما بی بصیرتی مدیران است/ دوره بیانیه دادن علیه فیلم های ضد ایرانی و ضد دینی گذشته، به فکر تولید فیلم در خصوص دستاوردهای نظام باشید

محمدرضا شرف الدین

سینماپرس: محمدرضا شرف الدین تهیه کننده سینما در خصوص سیاه نمایی برخی فیلمسازان علیه کشور و لزوم ریل گذاری مدیران سینمای ایران برای حضور در عرصه جهانی گفت: مشکل کشور ما بی بصیرتی مدیران است! سال های سال است ما شاهد دست روی دست گذاشتن مدیران فرهنگی هستیم بدون اینکه هیچ کار مثبتی برای نشان دادن دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین الملل صورت گرفته باشد و این اتفاق بسیار تلخ و ناراحت کننده است.

مدیرعامل سابق انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: دوره بیانیه دادن علیه فیلم های ضد ایرانی و ضد دینی گذشته، به فکر تولید فیلم در خصوص دستاوردهای نظام باشید! بیانیه دادن برای دهه ۶۰ بود و مدیران سینمایی باید بدانند امروز باید در خصوص دستاوردهای کشور فیلم تولید کنند.

وی ادامه داد: غربی ها می خواهند تصویری عقب مانده از ایران اسلامی نشان دهند. آن ها می خواهند مردم ایران را افرادی تو سری خور و خرافه گرا به جهانیان معرفی کنند؛ جشنواره های غربی از فیلم هایی استقبال می کنند که مردم ایران را محروم و گرسنه و واپسگرا نشان دهد و این وظیفه مدیران سینمایی است که تولیداتی ارزشمند علیه این اهداف شوم دشمنان داشته باشند.

شرف الدین خاطرنشن کرد: اگر در فیلمی ایرانی مبارزه با نظام و دین و خدا و هتک حرمت انسانیت وجود نداشته باشد این قبیل جشنواره ها فیلم ها را تحویل نمی گیرند پس باید بدانیم و آگاه باشیم که فیلم هایی که از سینمای ایران در این قبیل جشنواره ها پذیرفته می شوند هیچ افتخاری برای کشورمان محسوب نمی شوند!

تهیه کننده فیلم های سینمایی «سه و نیم» و «پرنده باز کوچک» با تأکید بر اینکه ما باید در جمهوری اسلامی ایران دستاوردهای مان را به آثار سینمایی بدل کنیم اظهار داشت: طی گذشت بیش از ۴ دهه از پیروزی انقلاب اسلامی ما دستاوردهای عظیمی در حوزه های ورزشی، نظامی، فرهنگی، هنری و... داشتیم و این وظیفه بنیاد سینمایی فارابی است که به عنوان بازوی اجرایی سازمان سینمایی روی این مسائل کار کند و از تولید فیلم هایی در این حوزه ها حمایت داشته باشد.

این سینماگر متذکر شد: ما باید از قهرمانان کشورمان در عرصه دفاع مقدس و دفاع از حریم اهل بیت (ع) فیلم تولید کنیم. ما باید در خصوص سازندگی های صورت گرفته در کشورمان فیلم داشته باشیم. ایران اسلامی سال ها است مبادرت به صدور دانش و فناوری های ارزشمند به دنیا کرده اما سینما هرگز این دستاوردها را به تصویر نکشیده تا جشنواره های غربی و حتی داخلی محملی برای نشان دادن سیاهی ها باشند.

وی در پایان این گفتگو افزود: بنده معتقدم تاکنون هر فیلم سیاهی از ایران در جشنواره های غربی به نمایش درآمده با کمک و هماهنگی نفوذی هایی بوده که در برخی دستگاه های فرهنگی و هنری رخنه کرده اند و امیدوارم با درایت و هوشمندی مدیران سینمایی دیگر هرگز شاهد چنین اتفاقات مشابهی نباشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.