سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۵

با حضور سینماگران از سراسر جهان؛

هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم کن رسما کار خود را آغاز کرد/ ارتباط زنده جشنواره با زلینسکی رئیس جمهور اوکراین!

جشنواره فیلم کن

سینماپرس: به گزارش خبرنگار اعزامی سینماپرس با حضور سینماگرانی از سراسر جهان هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم کن ساعت ۱۹:۱۵ (به وقت محلی) روز سه شنبه ۱۷ می ۲۰۲۲ (۲۷ اردیبهشت) رسما کار خود را آغاز کرد.

سیدرضا منتظری: در ابتدای مراسم افتتاحیه هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم کن هیأت داوران این رویداد با تشویق حضار در سالن گرند تئاتر لومیر حضور پیدا کرده و مورد تشویق حضار که بدون ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی در این مراسم حضور پیدا کرده بودند قرار گرفتند.

اصغر فرهادی اولین داوری بود که روی صحنه حاضر شد؛ در ادامه «ربکا هال»، «دیپیکا پادوکونه»، «یاسمینه ترینکا»، «لاج لی»، «جف نیکولز» و «یواخیم تریه» دیگر داوران این رویداد روی صحنه رفتند و در نهایت «ونسان لیندون» (رئیس هیات داوران) روی صحنه آمد که حاضران در سالن به مدت طولانی وی را تشویق کردند.

در ادامه این مراسم از طراحی جدید نخل طلای کن رونمایی شد.

سپس آهنگ Je t’aime (دوستت دارم) که خواننده اصلی آن جانی هالیدی (که سه سال پیش درگذشت) اجرا و تصاویری از تاریخ سینما به نمایش گذاشته شد.

در ادامه این مراسم زلینسکی رئیس جمهور اوکراین در ارتباط تصویری زنده از طریق اینترنت سخنرانی کرد؛ وی در مورد جایگاه جنگ در سینمای جهان و نقش قهرمانان جنگ سخن گفت.

زلینسکی سپس در مورد مصیبت های جنگ سخن گفت و از اینکه روسیه نهادهای فرهنگی مانند سالن های موسیقی و تئاتر ‌و مدرسه ها را بمباران کرده انتقاد کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.