دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰

از سوی کانون معرفی شدند؛

«حمیدرضا شاه‌آبادی» و «رضا دالوند» نامزدهای جایزه آسترید لیندگرن ۲۰۲۳

حمیدرضا شاه‌آبادی_ رضا دالوند

سینماپرس: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان یکی از هیات‌های انتخاب ایران برای جایزه آسترید لیندگرن، در حوزه نویسندگی «حمیدرضا شاه آبادی» و در حوزه تصویرگری «رضا دالوند» را برای دریافت جایزه آسترید لیندگرن ۲۰۲۳ معرفی کرد.

به گزارش سینماپرس، این جایزه (با مبلغ ۵میلیون کرون سوئد) بزرگترین جایزه جهانی ادبیات کودک و نوجوان و دومین جایزه بزرگ ادبی بعد از جایزه اسکار به شمار می‌رود.

جایزه جهانی آسترید لیندگرن در سال ۲۰۰۲ با هدف دسترسی کودکان دنیا به داستان‌های خوب از سوی دولت سوئد راه‌اندازی شد. این جایزه به صورت سالیانه به یک فرد یا یک سازمان برای مشارکت ویژه در زمینه ادبیات کودک و نوجوان تعلق می‌گیرد.

آسترید لیندگرن، نویسنده صاحب‌نام سوئدی و صاحب کتاب‌هایی چون «پی پی جوراب بلند» و «کارلسون روی بام» است. وی در سال ۲۰۰۲ در سن ۹۴ سالگی دیده از جهان فرو بست. دولت سوئد برای گرامی‌داشت یاد وی مسابقه‌ای جهانی با نام او پایه‌گذاری کرد، که هر ساله در این کشور برگزار می‌شود.

به گفته‌ مسئولان برگزاری این جایزه، امسال ۲۵۰ هیات انتخاب از ۹۷ کشور جهان برای معرفی نامزدهای خود به این مسابقه معرفی شده‌اند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شورای کتاب کودک، موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودک و انجمن نویسندگان ایران چهار هیأت‌ معرفی کاندیدا از ایران برای جایزه سال ۲۰۲۳ هستند.

برنده سال گذشته این مسابقه Eva Lindstrom نویسنده و تصویرگر کودک و نوجوان سوئدی بود و موضوع کتاب‌های او امور روزمره زندگی است که با طنزی زیرکانه بیان می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.