یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴

ژیلا شاهی:

«موقعیت مهدی» نگاهی متفاوت به مقوله جنگ دارد/باین نگاه نیاز امروز سینما به دوران دفاع مقدس است

فیلم سینمایی «موقعیت مهدی»

سینماپرس: ژیلا شاهی درباره موفقیت فیلم سینمایی موقعیت مهدی در گیشه گفت: به شخصه خوشحالم که این فیلم توانسته با مخاطب خود ارتباط برقرار کند، فیلمی که زحمات فراوانی پای آن کشیده شده و امیدوارم نسخه سریالی آن هم به همین حد با مهر مردم مواجه شود.

به گزارش سینماپرس، ژیلا شاهی در گفت‌وگو با میزان، پیرامون موفقیت فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» در گیشه سینماها گفت: به شخصه خوشحالم که این فیلم توانسته با مخاطب خود ارتباط برقرار کند، فیلمی که زحمات فراوانی پای آن کشیده شده و امیدوارم نسخه سریالی آن هم به همین حد با مهر مردم مواجه شود.

وی پیرامون حضورش در این فیلم سینمایی افزود: در ابتدا اینکه چرا و چطور برای این نقش انتخاب شدم را باید از کارگردان اثر «هادی حجازی فر» پرسید. اما مثل همه بازیگران با من تماس گرفته شد، فیلمنامه را خواندم و در نهایت برای حضور در این فیلم انتخابم قطعی شد.

ژیلا شاهی: ایفای نقش در موقعیت مهدی چالش برانگیز بود

ژیلا شاهی درباره رسیدن به نقش خود در فیلم «موقعیت مهدی» اظهار کرد: این فیلم و در کل این نقش برای من چالش فراوانی داشت، طبیعتا در ابتدا فیلمنامه و تمرینات خودم و بعد از آن کمک فراوانی که هادی حجازی فر به من داشت باعث شد تا بتوانم این کاراکتر را در حدی که می بینید ایفا کنم.

ژیلا شاهی

بازیگر فیلم «موقعیت مهدی» جذابیت این فیلم را اینگونه تشریح کرد: بیش از ایفای این نقش همکاری با «هادی حجازی فر» برای من اولویت بود، ما چند باری تا مرز همکاری پیش رفته بودیم ولی هر بار به دلیلی این اتفاق امکان پذیر نشده بود. می‌توانم بگویم تاثیرگذاری لحظه‌های عاشقانه و سادگی و اندازه در پرداخت روابط آدم‌های فیلم موقعیت مهدی بدلیل شناخت خوب کارگردان از جهان آدم‌ها و روابط آنهاست.

ژیلا شاهی درباره تجربه همکاری با هادی حجازی فر افزود: حجازی‌فر یک بازیگر صددرصد و کارگردانی مسلط است و جزئیات هم در اجرای نقش و هم در کارگردانی برای او بسیار اهمیت دارد. صحبت‌هایی که قبل از شروع هر سکانس در مورد رابطه مهدی باکری و صفیه مدرس می‌کردیم، بسیار کمک کننده بود.

این بازیگر سینما با اشاره به کمک‌های همسر شهید باکری در رسیدن به نقش خود در فیلم «موقعیت مهدی» تاکید کرد: من همواره با وی در ارتباط بودم و کمکهای فراوانی برای باورپذیر شدن این کاراکتر به من شد.

ژیلا شاهی

ژیلا شاهی: موقعیت مهدی نگاهی متفاوت به مقوله دفاع مقدس دارد

وی در همین رابطه ادامه داد: احساسم از ایشان به عنوان یک زنی که در دهه ۶۰ با روابط و مناسبات اجتماعی آن دوره با یک فرمانده ازدواج می‌کند، این بود که واقعا مهدی باکری را دوست داشته، می‌خواسته او را برای خود حفظ کند و حتی در جنگ دنبال این بوده است که زندگی بسازد. همه آن افراد دوست داشتند در آرامش زندگی کنند اما این فرصت از آن‌ها گرفته شده است و این مهمترین چیزی بود که به آن فکر می‌کردم.

ژیلا شاهی درباره دیدگاه متفاوت موقعیت مهدی درخصوص سینمای دفاع مقدس خاطرنشان کرد: فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» نگاه متفاوتی به مقوله جنگ و دوران دفاع مقدس دارد و شعار نمی‌دهد، درست است که مضمون اصلی این فیلم دوران جنگ است اما نگاه عارفانه و عاشقانه ای در اثر جریان دارد که پیشتر در آثار پیشین کمتر دیده می شد. موقعیت مهدی نگاهی متفاوت به مقوله جنگ دارد، به نظر من این نگاه نیاز امروز سینما به دوران دفاع مقدس و شخصیت ها و قهرمانان آن دوران است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.