یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵

لزوم ایجاد تحول در سیمای جمهوری اسلامی ایران/۱

حاجتمند: برمهانی ارزش فیلم، قصه و اندیشه را می داند/ مدیران تلویزیون باید مردم را محرم بدانند، به هنرمندان اعتماد کنند

هادی حاجتمند در نشست خبری فیلم سینمایی «اشنوگل»

سینماپرس: هادی حاجتمند کارگردان سینما در پی انتصاب مدیران جدید سیما در خصوص لزوم ایجاد تحول در سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: برمهانی ارزش فیلم، قصه و اندیشه را می داند و شاید یکی از بهترین انتصاب های آقایان جبلی و جلیلی است چرا که او نیروی جوانی از بدنه تلویزیون است و با تلویزیون بزرگ شده و رشد و نمو کرده، درس رسانه و تلویزیون خوانده و سال ها در حوزه مدیریت رسانه ای فعالیت کرده و از این رو می تواند اتفاقات مثبتی را برای آینده رسانه ملی رقم بزند.

کارگردان فیلم های سینمایی «اشنوگل» و «مدیترانه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: برمهانی سال ها در شبکه های مختلف و اداره تأمین برنامه بوده و این اتفاق مبارکی است چرا که بچه های تأمین برنامه ارزش گروه های تولید را درک می کنند و می دانند در جهان برای تولید فکر و اندیشه هزینه های زیادی صورت می گیرد.

وی ادامه داد: شاید فردا رفتار برمهانی را نپسندیم اما آنچه از او می دانم این که وی این کاره است، از بدنه سیما است و مدیریت را می فهمد و قطعاً می تواند با توکل به خداوند منان دستاوردهای خوبی برای تلویزیون داشته باشد.

حاجتمند در پاسخ به این پرسش که به عقیده شما مهمترین ایراد تلویزیون در حال حاضر چیست و چه نوع تحولی باید در آن ایجاد شود تا مردمی که از رسانه ملی دوری می کنند مجدداً به سمت آن جذب شوند اظهار داشت: متأسفانه به دلایل متعدد تلویزیون ما منفعل و عقب مانده شده است. من خودم در دفترم آنتن تلویزیونم قطع است و از طریق فضای مجازی همه چیز را دنبال می کنم؛ این حرف من از آن دسته پزهای روشنفکری نیست که مثلاً من تلویزیون را دوست ندارم و ماهواره می بینم! خیر اینطور نیست و منظورم این است که تلویزیون دیگر برای بنده نوعی جاذبه ای در پی ندارد.

این سینماگر خاطرنشان کرد: سال ها قبل تلویزیون برای مردم ارزش داشت و برنامه ریزی می کردند آثار آن را تماشا کنند اما متأسفانه مدت ها است چنین اتفاقی دیگر تکرار نشده و مدیران رسانه ملی باید تلاش کنند تا این رسانه به اوج خود بازگردد و دوباره مرجع شود.

وی متذکر شد: مدیران تلویزیون باید مردم را محرم بدانند، به هنرمندان اعتماد کنند و دست از سانسور و ممنوع التصویر کردن افراد برداند! مدیران باید بگذارند هنرمند راجع به هر سوژه ای اثر تولید کند و هنرمندان را محدود نکنند و از سوی دیگر توجه ویژه ای به کیفیت فیلمنامه ها و ساختار تولیدات داشته باشند تا ان شاالله بتوانیم شاهد آشتی مجدد مردمی که با رسانه ملی قهر کرده اند باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.