یکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹

بحران مخاطب در سینما/۱۰

فلاح پور: عدم اقبال مخاطبان از فیلم ها ناشی از سیاست های غلط یک دهه اخیر است/ سینمای ایران یا مملو از فیلم های ارگانی است یا ملودرام های هندی و ترکی و طنزهای سخیف!

اسماعیل فلاح پور

سینماپرس: اسماعیل فلاح پور کارگردان سینما در پی عدم استقبال چشمگیر مردم از فیلم های اکران نوروزی و حضور حدود تنها یک درصد از افراد جامعه در سالن های سینما گفت: عدم اقبال مخاطبان از فیلم ها ناشی از سیاست های غلط یک دهه اخیر است؛ متأسفانه سیاست گذاران و مدیران سینمایی در این سال ها به واسطه فرمایشی کردن سینما مردم را از سالن ها دور کردند و تا زمانی که این سیاست غلط اصلاح نشود نمی توان امید چندانی به استقبال مخاطبان از فیلم ها داشت.

کارگردان فیلم های سینمایی «تیک» و «حرفه ای» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مدت ها است سوژه ها و فیلمنامه ها از گرایشات مخاطب عام دور شده است. از سوی دیگر نمی توان کتمان کرد که مسأله کرونا نیز یکی از علت های دوری مردم از سالن های سینما است.

وی ادامه داد: تعطیلی سینماها از یک سو و جولان دادن آثار نمایش خانگی نیز جزو مسائلی بود که مخاطب عام را از سینما دور کرد؛ همچنین افزایش قیمت بلیت سینما در این اوضاع اقتصادی نیز برای دوری مردم از سالن ها بی تأثیر نیست.

فلاح پور سپس با بیان اینکه متأسفانه هیچ تدبیری از سوی مدیران سینمایی برای نجات سینما وجود ندارد اظهار داشت: دهه ها است ما تنوع ژانر در سینما نداریم این در حالی است که در دهه ۶۰ و در دوران ۸ سال دفاع مقدس تنوع ژانر بسیاری وجود داشت. متأسفانه سینمای ایران یا مملو از فیلم های ارگانی است یا ملودرام های هندی و ترکی و طنزهای سخیف! این روش غلط است و خود به خود مردم را از سینماها دور کرده است.

این سینماگر خاطرنشان کرد: فیلم های ارگانی که نیاز به بازگشت سرمایه ندارند و برایشان میزان مخاطب مهم نیست از سوی دیگر تهیه کنندگانی که دانش شان در سطح طنز و فیلمفارسی است سینما را به ویرانی و انحطاط کشانده اند. این در حالی است که ژانرهای دیگر هم می تواند بخشی از مخاطبان قهر کرده از سالن ها را مجدداً به سینماها بکشاند. ما باید کارکردهای دیگر سینما را تجربه کرده و تنوع ژانر داشته باشیم.

وی در پایان این گفتگو افزود: وقتی ویترین سینما رنگارنگ باشد مخاطب بیشتر جذب می شود ما باید از این دو راهی فیلم های ارگانی یا ملودرام های هندی و ترکی و طنزهای مبتذل و سخیف خارج شویم تا هنرهفتم بتواند مجدداً احیاء شود و حیات طبیعی را تجربه کند. من امیدوارم تا پایان سال بتوانیم شاهد رونق مجدد سینماها باشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.