سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴

لزوم پرهیز از اقدامات نمایشی در حوزه فرهنگ و هنر/۸

مسافرآستانه: اقدامات نمایشی مدیران در هر پست و رده ای سوءاستفاده از زمان و قدرت است/ اگر مدیران فرهنگی کار خود را درست انجام داده بودند امروز جامعه دچار انحراف نمی شد

نشست خبری حسین مسافر آستانه دبیر چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

سینماپرس: حسین مسافرآستانه کارشناس فرهنگی در پی تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر پرهیز از اقدامات نمایشی مسئولان گفت: اقدامات نمایشی مدیران در هر پست و رده ای سوءاستفاده از زمان و قدرت است و این وظیفه نهادهای ناظر است که جلوی حضور این قبیل مدیران را بگیرند و اجازه ندهند آن ها بیش از پیش به کشور آسیب وارد کنند.

دبیر جشنواره تئاتر فجر در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: حضور مدیران نمایشی در هر حوزه ای آسیب زا است اما نباید این نکته را فراموش کرد که حضور این قبیل مدیران در حوزه فرهنگ و هنر توأم با حساسیت های بیشتری است چرا که آن ها در ادامه اقدامات نماشی شان می توانند لطمات جبران ناپذیری را به جریان فکری کشور، عموم افراد جامعه و تمامی ارکان و عرصه های حوزه فرهنگی و هنری وارد کنند.

وی ادامه داد: مدیریت در حوزه فرهنگ باید مبتنی بر برنامه ریزی هدفمند باشد؛ کسی که مدیر هر حوزه فرهنگی و هنری می شود باید بداند با چه راهکارهایی می خواهد به اهداف عالیه کشور در حوزه فرهنگ و هنر برسد. یک مدیر خوب در حوزه فرهنگ و هنر کسی است که آگاه باشد سرگرم کردن در حوزه فرهنگ مهم نیست و مدیر فرهنگی باید خرد و بینش اجتماعی مردم را بالا ببرد.

مسافرآستانه سپس با تأکید بر اینکه اگر مدیران فرهنگی کار خود را درست انجام داده بودند امروز جامعه این چنین دچار انحراف نمی شد تصریح کرد: ما اگر شاهد هدفمندی حوزه فرهنگ و هنر طی سالیان گذشته بودیم امروزه اینقدر جامعه مان از نظر اجتماعی و فرهنگی دچار آسیب نمی شد.

این کارشناس فرهنگی متذکر شد: ما باید به فکر ماندگاری و تأثیرگذاری در جامعه فرهنگی باشیم و به هیچ عنوان نباید برای خودنمایی در این عرصه فعالیت کنیم. مدیر فرهنگی باید دغدغه رشد و توسعه همه جانبه حوزه فرهنگ و هنر را داشته باشد و تمام تلاشش را به کار ببرد تا این عرصه روز به روز بیش از پیش با پیشرفت مواجه شود.

وی در پایان این گفتگو افزود: فرهنگ باید در ارتقای فرهنگ عمومی و اخلاق اجتماعی نقش آفرینی کند و اگر امروزه می بینیم اخلاق اجتماعی و فرهنگ عمومی مان تضعیف شده بدان معنا است که مدیر فرهنگی کار خود را درست انجام نداده که اگر کار خود را درست انجام داده بود ما هرگز با چنین پدیده شومی مواجه نمی شدیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.