شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱

پایه های سست خانه سینما و بیم حذف اعضا از صندوق اعتباری هنر/۷

شوقی: مسئولان زمان درستی را برای پالایش اعضای خانه سینما و صندوق اعتباری هنر انتخاب نکردند/ آینده سینما و سینماگران بسیار مبهم است!

عباس شوقی

سینماپرس: عباس شوقی نایب رئیس انجمن جلوه های ویژه میدانی در خصوص حذف خدمات صندوق اعتباری هنر برای عده ای از سینماگران و شنیده شدن خبرهایی مبنی بر تعلیق عضویت بخش کثیری از اعضای خانه سینما گفت: مسئولان زمان درستی را برای پالایش اعضای خانه سینما و صندوق اعتباری هنر انتخاب نکردند چرا که در این اوضاع اقتصادی، بحران کرونا و بیکاری و خانه نشینی بخش اعظمی از سینماگران روح و روان بسیاری افراد آزرده شد و مسئولان باید با درایت و تدبیر کمی صبر می کردند و پس از ایجاد آرامش در سینما مبادرت به اجرایی شدن این تصمیم می کردند.

طراح جلوه های ویژه میدانی فیلم های سینمایی «پارک وی» و «دست های خالی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: نکته ای که حائز اهمیت است اینکه مسئولان صندوق اعتباری هنر قطعاً نمی خواهند و نمی توانند هنرمندان را به واسطه اینکه مثلاً چند سال کار نکرده اند از این صندوق حذف کنند چرا که هنرمند تاریخ مصرف ندارد و ممکن است یک شخصی مثلاً ۱۰ سال هم کار نداشته باشد.

وی ادامه داد: بر اساس مذاکرات و ارزیابی های ما گویا فقط قرار است افرادی که سال ها است در حیطه فعالیت هنری شان کار نمی کنند و تغییر شغل داده اند از صندوق حذف و پالایش شوند.

شوقی سپس با اشاره به وضعیت وخیم اقتصادی کشور متذکر شد: متأسفانه این روزها اوضاع اقتصادی کشور خراب است و این مسأله در تمامی حوزه ها و زمینه ها دیده می شود. دیگر خانه خریدن برای جوانان یک رویا شده و حتی اجاره کردن خانه هم کم کم بدل به یک رویا می شود و هیچ کس هم پاسخگوی این وضعیت نیست.

این سینماگر در همین راستا افزود: از این رو مدیران سازمان سینمایی، خانه سینما، صندوق اعتباری هنر و... ضمن حمایت همه جانبه از هنرمندان باید با آن ها تعامل کنند. همانطور که رئیس یک شرکت زمانی می تواند موفق باشد که پرسنل خود را دوست داشته باشد و برای آن ها دل بسوزاند، مدیران سینمایی نیز باید اعضای خود و کادر سینما را دوست داشته باشند و دغدغه رفع بحران از زندگی آن را داشته باشند.

وی در پایان این گفتگو افزود: آینده سینما و سینماگران بسیار مبهم است چرا که اوضاع اقتصادی کشور مانع از آن می شود که مدیران سینمایی بخواهند یا بتوانند کار ویژه ای برای سینما و سینماگران انجام دهند چرا که بودجه شان بسیار محدود است اما با این همه ما برای ایجاد یک اتفاق در سینما مدیری شجاع و با دانش می خواهیم که پیرو نظرات دیگران نباشد و خودش دلسوزانه برای سینما تصمیم بگیرد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.