شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰

هم زمان با سالروز شهادت «سیدمرتضی آوینی»؛

آیین گشایش نمایشگاه‌های تجسمی «هفته هنر انقلاب» برگزار شد

آغاز هفته هنر انقلاب با افتتاح نمایشگاه هنرهای تجمسی

سینماپرس: هم زمان با سالروز شهادت سیدمرتضی آوینی و آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی نمایشگاه «هنر انقلاب اسلامی» متشکل از آثار تجسمی با موضوع انقلاب اسلامی به دبیری مسعود شجاعی طباطبایی روز شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ افتتاح شد.

به گزارش سینماپرس، سید مسعود شجاعی‌طباطبایی، مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در آیین گشایش نمایشگاه های تجسمی به مناسبت هفته هنر انقلاب گفت: این نمایشگاه‌ها از امروز شنبه ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۵ در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری و گالری شماره ۱ و ۲ خانه عکاسان ایران برپا میزبان مخاطبان علاقه‌مندان خواهد بود.

شجاعی‌طباطبایی درباره نمایشگاه‌های هنری مرتبط با گرامیداشت «هفته هنر انقلاب» حوزه هنری با بیان اینکه همزمان با «هفته هنر انقلاب»، حوزه هنری ۴ نمایشگاه هنری برگزار کرده است، گفت: اتفاق خوبی که امسال شاهدش بودیم با پیگیری عزیزان در حوزه هنری و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رخ داد، این بود که بسته‌های نمایشگاهی «هفته هنر انقلاب» را در اختیار ۳۰ مرکز استان قرار دادیم و در عین حال به هر استان، یک تندیس از شهید آوینی ارائه کردیم.

دبیر نمایشگاه «هنر انقلاب» در مورد جزئیات نمایشگاه‌های افتتاح شده از امروز گفت: اولین نمایشگاه بخش پوستر است که این نمایشگاه شامل ۳۰ پوستر برگرفته از سخنان و نوشته‌های شهید آوینی است. این پوسترها توسط هنرمندان طراح گرافیک برجسته طراحی شده‌اند.

وی افزود: نمایشگاه عکس این رویداد در گالری شماره یک خانه عکاسان ایران برپا شده است که با آثاری از ۲ اتفاق به نمایش گذاشته میزبان مخاطبان خود است؛ اتفاق اول مربوط به ابراهیم اصغرزاده است که خیلی با تلخی از میان ما رفت. آقای اصغرزاده عکس‌هایی از دوران نوجوانی خودش از خط مقدم جبهه دارد که تا به حال دیده نشده‌اند. اتفاق بعدی مربوط به عکس‌های میشل ستبون عکاس فرانسوی است که ۴ فریم عکس در ابعاد بزرگ از ایام پیروزی انقلاب اسلامی از او به نمایش گذاشته شده است.

شجاعی‌طباطبایی در مورد نمایشگاه نقاشی با موضوع «هنر انقلابی» نیز گفت: نمایشگاه نقاشی این رویداد متشکل از ۲۰ اثر از آثار گنجینه حوزه هنری نیز که در سال‌های اولیه انقلاب خلق شده‌اند در گالری شماره ۲ خانه عکاسان حوزه هنری به نمایش گذاشته شده‌اند. ۶۵ پوستر با محوریت انقلاب از ابتدا تاکنون نیز، در حوزه هنری، مجموعه فرهنگسرای نیاوران و بنیاد شهید در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است. این پوسترها همچنین قرار است در فضاهای تبلیغات شهری نیز به نمایش درآیند.

وی در پایان با دعوت از همه علاقه‌مندان برای تماشای این آثار گفت: علاقمندان برای بازدید از این آثار می‌توانند به حوزه هنری انقلاب اسلامی واقع در خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ مراجعه کنند.

گفتنی است، این نمایشگاه‌ها با حضور محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی، مجدالدین معلمی معاون هنری حوزه هنری و جمعی از هنرمندان هنرهای تجسمی از جمله علیرضا ذاکری، عبدالحمید قدیریان و محمدحسین نیرومند مشاور وزیر در امور هنری و سینمایی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.