چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹

بحران مخاطب در سینما/۴

صباغ زاده: موضوعات تکراری، شرایط بد اقتصادی و سفرهای نوروزی مانع حضور گسترده مخاطبان در سالن های سینما شد/ آقای خزاعی هرچه سریع تر جلوی استمرار سینمای سطحی را بگیرید!

مهدی صباغ زاده در نشست تحلیلی «گام دوم سینما»

سینماپرس: مهدی صباغ زاده تهیه کننده و کارگردان سینما در پی عدم استقبال چشمگیر مردم از فیلم های اکران نوروزی و حضور حدود تنها یک درصد از افراد جامعه در سالن های سینما گفت: موضوعات تکراری، شرایط بد اقتصادی کشور و سفرهای نوروزی مانع حضور گسترده مخاطبان در سالن های سینما شد؛ از سوی دیگر افزایش قیمت بلیت نیز در عدم استقبال مردم از فیلم های اکران نوروز بی تأثیر نبود و مشخص نیست با این شرایط پیش رو تکلیف سینما در آینده چه خواهد شد!

کارگردان فیلم های سینمایی «خانه خلوت» و «خانه کاغذی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: باید بپذیریم که بسیاری از فیلم ها دیگر برای مردم فاقد جذابیت هستند. بی شک آثاری با مضامین تکراری برای مردم عاری از هرگونه جذبه ای است و باعث می شود کم کم قشر سینما رو از سالن ها دور شوند.

وی ادامه داد: علاوه بر این متأسفانه چند سال است که مردم بیشتر به سمت تماشای آثار نازل و سطحی گرایش پیدا کرده اند و ذائقه مردم به شدت دچار تنزل شده از این رو فیلم های جدی و خانوادگی و دغدغه مند دیگر نمی توانند مخاطبان را اقناع کنند؛ سینمای فرهنگی و اندیشمند روز به روز بیشتر به سمت اضمحلال و نابودی می رود و این سینمای کمدی های سطحی است که باعث می شود اندکی افراد همچنان به سینما بروند.

صباغ زاده با تأکید بر اینکه بنده و امثال بنده مدت ها است دچار بلاتکلیفی شده اند و نمی دانند با این شرایط اسفبار چه کاری باید بکنند اظهار داشت: من شخصا نمی دانم چه کنم؟ آیا باید بیایم و کارنامه ام را پایمال کنم و به سینما به مثابه ابزاری برای کاسبی نگاه کنم و پول دربیاورم یا فیلم فرهنگی بسازم؟ بی تردید تا زمانی که مدیران سینمایی ریل گذاری مناسبی نداشته باشند، به سینمای جدی و فرهنگی کمک نکنند، برای این فیلم ها تبلیغات نکنند روز به روز بیشتر شاهد مرگ سینمای فرهیخته خواهیم بود.

این سینماگر متذکر شد: آقای خزاعی هرچه سریع تر جلوی استمرار سینمای سطحی را بگیرید! این بد است که سینماداران عادت کردند به اکران فیلم های کمدی سطحی، این بد است که سطح سلیقه مردم این چنین پایین آمده، شما باید کاری کنید تا سینما نجات پیدا کند. افسوس که همه چیز دست در دست هم داده تا شاهد مرگ تدریجی سینما در کشور باشیم.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «ایتالیا ایتالیا» و «رمانتیسم عماد و طوبی» در پایان این گفتگو تصریح کرد: وظیفه نهادهایی مانند بنیاد سینمایی فارابی حمایت از سینمای فرهیخته است و آن ها باید هرچه سریع تر تدبیری داشته باشند. آقای خزاعی که ماه ها است مسئولیت سینما را بر عهده گرفته اند باید به طور جدی برنامه ای جامع برای نجات سینما ارائه کنند، اقوام و دوستان شان را در رأس سینما نگذارد تا هنرهفتم بیشتر ضربه نخورد، اگر چنین شود شاید بتوان شاهد احیای مجدد سینما بود!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.