چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۵

مدیرعامل «صندوق اعتباری هنر» خبر داد:

تمامی اعضای تایید شده دارای حساب «هنرکارت» مشمول دریافت «عیدی نوروز» هستند

صندوق اعتباری هنر

سینماپرس: مدیرعامل صندوق اعتباری هنر ضمن ارائه گزارشی از حمایت‌های چند ماه اخیر این مجموعه از آغاز واریز عیدی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه عضو این صندوق و دارای هنرکارت خبر داد.

به گزارش سینماپرس، سید مجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از آغاز واریز عیدی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه عضو این صندوق و دارای هنرکارت خبر داد و گفت: در آستانه نیمه شعبان، سومین مرحله بسته حمایتی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه به عنوان عیدی نوروز، طبق وعده قبلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و صندوق اعتباری هنر به حساب هنر کارت اعضای این صندوق واریز می‌شود.

وی با اشاره به جزئیات ارائه تسهیلات و بسته‌های حمایتی به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه، گفت: سومین مرحله بسته حمایتی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه از امروز به مناسبت شب عید نوروز و میلاد امام زمان (عج) به حساب متصل به هنرکارت بیش از ۷۰ هزار نفر از اعضای صندوق اعتباری هنر واریز می‌شود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: مبلغ این واریزی برای فعالین حوزه فرهنگ و هنر دارای هنرکارت یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که ظرف ۲۴ ساعت آینده به حساب متصل به هنرکارت آنها واریز می‌شود.

به گفته پوراحمدی، تمامی اعضای تایید شده صندوق اعتباری هنر که دارای حساب هنرکارت هستند مشمول دریافت این کمک هزینه‌ها و عیدی نوروز هستند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر همچنین یادآور شد، برای ۳ هزار و ۳۱۱ نفر از هنرمندانی که تا ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ نسبت به تکمیل فرایند ثبت نام خود در سایت صندوق اعتباری هنر و هنرکارت اقدام نموده بودند، هدیه شب یلدا به مبلغ یک میلیون تومان نیز به حساب هنرکارت آنها واریز خواهد شد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با ذکر این نکته که با تلاش محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارائه تسهیلات و ارائه بسته‌های حمایتی به اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه موافقت شده بود و طبق قرار قبلی در مرحله نخست از شب یلدا ارائه این تسهیلات حمایتی اعم از تسهیلات بلاعوض و ضروری در قالب طرح‌های یادمان، شمیم و جوانه آغاز شده است، اظهار داشت: مرحله اول (بلاعوض) از محل بسته‌های حمایتی در مرحله نخست به مناسبت شب یلدا به حساب هنرکارت هنرمندان واریز شد.

پوراحمدی همچنین با اشاره به سه مرحله‌ای بودن پرداخت بسته‌های حمایتی، خاطرنشان کرد: در اردیبهشت ماه و در ایام ماه مبارک رمضان نیز مبلغی به هنرکارت واجدان شرایط واریز خواهد شد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مجموع خدمات حمایتی ارائه شده صندوق اعتباری هنر در قالب یارانه تأمین اجتماعی، یارانه بیمه تکمیلی، پرداخت مقرری ماهیانه طرح تکریم و مستمری، پرداخت‌های ضروری درمان و زندگی، بسته حمایتی معیشتی و پرداخت تسهیلات بدون بهره با کارمزد ۲ درصد به هنرمندان عزیز کشور در سال ۱۴۰۰ را بیش از ۶ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: سیاست راهبردی صندوق بر مبنای حمایت و توانمندسازی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه کشور برنامه ریزی شده است و از هیچ کوشش در این راه فروگذار نخواهیم کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.