دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۶

با معرفی تیم‌های برتر؛

«چارسوی هنر» به ایستگاه پایانی رسید

رویداد چارسوی هنر

سینماپرس: رویداد «چارسوی هنر» که از چهارشنبه ۱۱ اسفندماه در حوزه هنری آغاز شده بود، پس از برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی تیم‌های برتر، به کار خود پایان داد.

به گزارش سینماپرس، آئین اختتامیه «چارسوی هنر» (ششمین رویداد تصمیم‌سازان آینده) عصر روز جمعه ۲۰ اسفندماه در تالار مهر حوزه هنری برگزار شد. پیش از مراسم اختتامیه، سیزده تیم راه‌یافته به مرحله‌ی نهایی در سه چالش «ایران تهرانی» (سهم پایین بازنمایی فراتهران در آثار هنری)، «سینمای سانسور» (سهم پایین مضامین و سوژه‌های انقلابی در سینمای ایران) و «آینده‌سازان خاموش» (سبد مصرف فرهنگی مخرب نوجوانان) نتایج فعالیت‌های خود را به هیأت داورانِ هر بخش ارائه کردند. ارائه تیم‌ها به هیأت داوران از صبح روز جمعه آغاز شد و پس از پایان ارائه‌ها، اعضای هیأت داوران در هر چالش تیم‌های برگزیده را انتخاب کردند تا از برترین‌ها در مراسم اختتامیه تقدیر شود.

مراسم اختتامیه رویداد «چارسوی هنر» با پخش مستندی از روند برگزاری رویداد و سخنرانی محمدصالح سلطانی، مدیر دفتر نوآوری و توسعه حوزه هنری آغاز شد. سلطانی ضمن تاکید بر اهمیت برگزاری چنین رویدادهایی در حوزه هنری، رویداد «تصمیم‌سازان آینده» را به دلیل واقعی‌بودنِ مسائل، رویکرد بینارشته‌ای و کمک به حوزه هنری برای حل چالش‌های اساسی خود، یک رویداد مهم دانست و از شرکت‌کنندگان در رویداد تشکر کرد. در ادامه نیز محمد توکلی معاون برنامه‌ریزی و امور راهبردی حوزه هنری در سخنان کوتاهی از عوامل، دست‌اندرکاران و شرکت‌کنندگان رویداد «چارسوی هنر» قدردانی کرد. این مراسم با اجرای موسیقی زنده توسط گروه «قاصدک» ادامه یافت و در نهایت برگزیدگان رویداد «چارسوی هنر» معرفی شدند. تقدیر از برترین تیم‌های رویداد با حضور آقایان دکتر داود ضامنی (داور بخش «سینمای سانسور»)، محمد توکلی و محمدصالح سلطانی و همچنین خانم‌ها سمیه کاظم‌بیگی و سمانه‌سادات حسینی (داوران رویداد در بخش «آینده‌سازان خاموش») شد.

در چالش «سینمای سانسور» تیم «شهید باغبانی» متشکل از محمود احمدی و محمدمهدی گودرزی به مقام نخست دست یافت و تیم «داود میرباقری» متشکل از محسن سلیم، سیدحسین سجادی و مجید سانکهن به همراه تیم «شهید آوینی» متشکل از حسن صادقی، محمد نصراللهی و محمدرضا قربانی ودیق مشترکاً به مقام دوم رسیدند.

هیأت داوران در چالش «ایران تهرانی» هیچ تیمی را شایسته مقام اول ندانست و مقام دوم به تیم «مرتضی سرهنگی» متشکل از هادی نومیری، احسان حجتی، حمید زارع و سیدمسعود انوری تفتی تعلق گرفت. همچنین تیم «هوشنگ مرادی کرمانی» متشکل از محمدمهدی شیرزاد، محمد براتی و امید نصیریان به مقام سوم رسید.

چالش «آینده‌سازان خاموش» نیز دو تیم برتر داشت. تیم «شهیده سهام خیام» متشکل از خانم‌ها شیرین محرابیان و فاطمه محمدی به مقام اول رسید و تیم «شهید ذوالفقاری» متشکل از سیدشهاب‌الدین انوری، مهدی پرچیانی، حمیدرضا طالبیان شریف و ابوالفضل حاجی محمدحسین کاشی به مقام دوم دست یافت. در این بخش هیأت داوران هیچ تیمی را شایسته کسب مقام سوم ندانست.

همچنین ستاد برگزاری رویداد سه تیم «هوشنگ مرادی کرمانی»، «شهید علی لندی» و «شهید ابراهیم هادی» را به عنوان تیم‌های پرتلاش رویداد معرفی کرده و از هر تیم با یک جایزه‌ی ۲۰ میلیون ریالی تقدیر کرد. تیم‌های اول، دوم و سوم رویداد نیز به ترتیب برنده‌ی جوایز ۹۰، ۶۰ و ۳۰ میلیون ریالی به همراه دیپلم افتخار شدند و اعضای تیم‌های اول و دوم نشان ویژه‌ی «چارسوی هنر» را نیز به خانه بردند.

رویداد «چارسوی هنر» (ششمین رویداد تصمیم‌سازان آینده) که توسط مرکز آموزشی گام و با میزبانی و همراهی حوزه هنری انقلاب اسلامی شکل گرفت، یک رویداد آموزشی-رقابتی با محوریت تلاش برای یافتن راه‌حل‌های سیاست‌گذارانه به منظور حل چالش‌های اساسی در عرصه‌ی فرهنگ و هنر بود که از ۱۱ تا ۲۰ اسفندماه در پردیس مرکزی حوزه هنری برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.