سه‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۹

مدیر تولید شبکه خبر داد؛

بسته تصویری ویژه ناشنوایان در شبکه مستند

شبکه مستند

سینماپرس: مدیر تولید شبکه مستند از طراحی بسته تصویری ویژه‌ای برای ناشنوایان و کم شنوایان در شبکه مستند خبر داد.

به گزارش سینماپرس، ابوالقاسم ناصری مدیر تولید شبکه مستند از طراحی بسته تصویری ویژه‌ای برای ناشنوایان و کم شنوایان در شبکه مستند خبر داد که در همین راستا «ترنج» نخستین مجموعه این بسته تصویری است و در ایام نوروز پخش می شود.

وی با بیان اینکه رئیس جدید سازمان صدا و سیما همواره بر عدالت گستری و هویت محوری شبکه ها تاکید دارد، گفت: در ۶ ماه گذشته تمرکزمان را بر تولید برنامه‌هایی گذاشتیم که به تحقق این ۲ شعار نزدیکمان کند، براین اساس سال ۱۴۰۰ به منظور افزایش سهم دسترسی افراد کم توان به تولیدات تلویزیونی و برقراری عدالت رسانه ای، تصمیم گرفتیم ظرفیت‌هایی برای هموطنان ناشنوا و کم شنوا ایجاد کنیم. در همین راستا بسته تصویری ویژه ای طراحی شد که از نوروز ۱۴۰۱ از شبکه مستند پخش می شود.

ناصری ادامه داد: در این بسته تصویری ویژه، تعدادی از بهترین مستندهای تولید شده، برای بهره برداری شهروندان کم شنوا و ناشنوا مناسب سازی شده‌ و در ایام نوروز به صورت روزانه در ساعت ۱۶ از شبکه مستند پخش خواهند شد. در نخستین تجربه، مجموعه چشم‌نواز و متنوع «ترنج» برای پخش آماده شده است. این مجموعه به تهیه کنندگی محمد شکیبانیا و کارگردانی سام کلانتری زمستان ۱۴۰۰ از شبکه مستند پخش شد و دلیل اینکه برای این بسته ویژه انتخابش کردیم، بازخوردهای خوبی بود که از بینندگان گرفتیم.

به گفته مدیر تولید شبکه مستند مجموعه «ترنج» با توجه به تنوع بصری و موقعیت های متنوعی که گروه تولید در آن قرار گرفتند، برای هموطنان ناشنوا و کم شنوای ما هم جذاب خواهد بود.

ناصری در پایان صحبت هایش بیان کرد: با توجه به اینکه مناسب سازی بخشی از برنامه ها در شبکه های تلویزیونی برای شهروندان کم شنوا و ناشنوا که نقش مهمی در ارتقای دانش و مهارت آنها ایفا می کند از وظایف رسانه است، پخش این بسته ویژه در سال آینده استمرار خواهد داشت.

بسته تصویری ویژه ناشنوایان و کم شنوایان در جدول پخش نوروزی شبکه مستند قرار گرفته و از ۲۸ اسفند هر روز ساعت ۱۶ پخش می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.