دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵

در اعتراض به حذف «لامینور» از اکران نوروزی؛

تهدید به تحصن در وزارت ارشاد توسط داریوش مهرجویی

داریوش مهرجویی

سینماپرس: داریوش مهرجویی در اعتراض به حذف فیلم «لامینور» از اکران نوروز ۱۴۰۱ طی یک پیام ویدیویی به وزارت ارشاد اعتراض کرد.

به گزارش سینماپرس، فیلم سینمایی «لامینور» ساخته داریوش مهرجویی چندی پیش با توجه به اینکه مصوبه شورای صنفی نمایش داشت از اکران‌های نوروز ۱۴۰۱ خط خورد. این موضوع حواشی زیادی به همراه داشت و بسیاری از سینماگران کشور به حمایت از مهرجویی و فیلم او پرداختند.

در نهایت شامگاه گذشته ۱۵ اسفندماه داریوش مهرجویی کارگردان پیشکسوت در یک پیام ویدیویی نسبت به حذف فیلم خود خطاب به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتراض کرد.

متن پیام او بدین شرح است: «من معترضم. این پروانه نمایش فیلم اخیر من است، شیر یا گوشت نیست که بگویید تاریخش گذشته است. شما به من پروانه نمایش دادید؛ چرا زیر قول خودتان می‌زنید؟ مرد نیستید. مردانه رفتار کنید.

تمام فیلم‌های من را توقیف کردید. فیلم من را به سطل آشغال انداختید، فیلم سنتوری من را توقیف کردید و آقای جعفری جلوه به من گفت کمرم شکست! کمر شما باید زمانی که فیلمنامه را می‌خواندید، می‌شکست و نمی‌گذاشتید ما چند سال روی یک فیلم کار کنیم و بعد توقیفش کنید.

من کارشناس فلسفه از بزرگ‌ترین دانشگاه آمریکا هستم، شما چه مدرکی دارید و چه چیزی ارائه کردید که پشت پرده مانند شبح حکم صادر می‌کنید؟ دیگر نمی‌توانم تحمل کنم. وزارت ارشاد و وزیر محترم! به حرف من گوش بده. من دیگر نمی‌توانم و می‌خواهم بجنگم. من را بُکشید ولی من حقم را می‌گیرم. من می‌آیم و به همراه دستیارانم در وزارت ارشاد تحصن می‌کنم.»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.