دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸

با مصوبه شورای صنفی نمایش؛

ظرفیت سینماها بدون اعلام قیمت بلیت، ۱۰۰ درصدی شد

فیلم سینمایی «گُل به خودی»

سینماپرس: سخنگوی شورای صنفی نمایش از صد درصد شدن ظرفیت سینماها و اکران نوروزی دو فیلم «سگ‌بند» و «گل به خودی» خبر داد.

به گزارش سینماپرس، به دنبال حذف «علف‌زار» به کارگردانی کاظم دانشی و «لامینور» ساخته داریوش مهرجویی از فهرست فیلم‌های اکران نوروزی ۱۴۰۱، شورای صنفی نمایش امروز ۱۵ اسفند ماه دو فیلم را به عنوان جایگزین معرفی کرد.

دو فیلم تازه، کمدی «سگ‌بند» به کارگردانی مهران احمدی و تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی و «گل به خودی» به کارگردانی احمد تجری و تهیه‌کنندگی علی قائم‌مقامی هستند.

در فهرست اولیه که ۲ اسفند ماه از سوی شورای صنفی نمایش اعلام شده بود، ۷ فیلم «مرد بازنده» به تهیه‌کنندگی امیر بنان و کامران حجازی و کارگردانی محمدحسین مهدویان، «روز صفر» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سعید ملکان، «موقعیت مهدی» به تهیه‌کنندگی حبیب‌الله والی‌نژاد و کارگردانی هادی حجازی‌فر، «قدغن» به تهیه‌کنندگی محمدحسین فرحبخش و کارگردانی مجید مافی، «شادروان» به تهیه‌کنندگی عباس نادران و کارگردانی حسین نمازی، «لامینور» به تهیه‌کنندگی رضا درمیشیان و کارگردانی داریوش مهرجویی و «علفزار» به تهیه‌کنندگی بهرام رادان و کارگردانی کاظم دانشی به چشم می‌خورد که دو فیلم آخر از این فهرست حذف شد.

در اطلاعیه روابط عمومی شورای صنفی نمایش آمده است:

«جلسه شورای صنفی نمایش امروز یکشنبه ۱۵ اسفند ماه با حضور اعضای محترم تشکیل و تصمیمات ذیل اتخاذ شد:

با حضور آقایان حبیب ایل‌بیگی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی و محمدرضا فرجی مدیرکل نظارت بر نمایش، در مورد فیلم سینمایی «لامینور» مفصلا بحث و تبادل نظر شد که نهایتا به اتفاق آرا، با احترام به مقام شامخ آقای داریوش مهرجویی در سینمای ایران ضمن تاکید بر لزوم صدور پروانه نمایش توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تایید شد تا این فیلم از اکران ویژه عید فطر یا هر موعد دیگری که ایشان تمایل داشته باشند، برخوردار گردد.

۲- به اتفاق آرا مصوب شد تا از آغاز اکران نوروزی ظرفیت ۱۰۰ درصدی سالن‌های سینما برقرار شود.

۳- مقرر شد پردیس‌های تا ۶ سالن از تاریخ ۱۸ اسفند ماه، همه فیلم‌های گذشته از اکران را حذف نمایند. همچنین اسامی فیلم‌های سینمایی که از حدود ۲۳ بهمن ماه اکران شدند و همچنان می‌توانند در چرخه اکران باقی بمانند، به این شرح است: «مورچه‌خوار»، «عنکبوت»، «عاشق‌پیشه»، «ترانه‌ای عاشقانه برایم بخوان»، «مرد نقره‌ای» و «مستطیل قرمز».

۴- مصوب شد از آغاز اکران نوروزی مورخ ۱۸ اسفند ماه، قیمت جدید بلیت سینماها اعمال گردد.

۵- سرگروه‌های هفت‌گانه به این شرح اعلام شد: کورش، آزادی، بهمن، ایران‌مال، ملت، ماندانا و مگامال.

۶- نحوه تخصیص فیلم‌ها به سرگروه‌های هفت‌گانه نیز به این شرح است و لازم به ذکر است که این امر استثنائا در نوروز ۱۴۰۱ اعمال خواهد شد:

موقعیت مهدی (سینما آزادی)

قدغن (پردیس کورش)

روز صفر (سینما بهمن)

سگ‌بند (ایران‌مال)

مرد بازنده (پردیس ملت)

گل به خودی (مگامال)

شادروان (سینما ماندانا)»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.