یکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر:

تعدادی پروژه در حوزه اقتصاد هنر آماده کرده ایم که از ابتدای سال آینده یکی یکی فعال خواهد شد

سیدمجید پوراحمدی

سینماپرس: سید مجید پوراحمدی گفت: علاوه بر بسته حمایتی، به هنرمندان دارای نشان درجه یک هنری مبلغ ۵ میلیون تومان اعطا می‌شود.

به گزارش سینماپرس، سید مجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: به غیر از موضوع خدمات پایه و بحث بسته حمایتی هنرمندان که در روزهای آینده و قبل از آغاز سال نو، تقدیم هنرمندان می‌شود، ۵ میلیون تومان نیز تقدیم هنرمندان دارای نشان یک هنر خواهد شد.

در دولت سیزدهم برای اولین بار به دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، طرح جوانه و شمیم اجرایی شد. به موجب طرح «شمیم» که به عنوان سومین طرح از طرح‌های تقدیمی و حمایتی در قالب طرح ازدواج تعریف شده، هر هنرمندی که از اول مهرماه سال جاری تا پایان ۱۴۰۱ ازدواج کند، مبلغ ۳۰ میلیون تومان تسهیلات به اضافه کمک هزینه ۵ میلیون تومانی بلاعوض تقدیم خواهد شد.

طرح جوانه به عنوان دیگر طرح‌های تقدیمی و حمایتی صندوق اعتباری هنر نام برد هرهنرمندی که عضو این صندوق باشد و از اول مهر ماه سال ۱۴۰۰تا پایان ۱۴۰۱ صاحب فرزندی شود؛ تحت عنوان طرح «جوانه» مبلغ ۳۰ میلیون تومان تسهیلات وام با درصد بسیار کم همراه با مبلغ ۵ میلیون تومان کمک بلاعوض تقدیم خواهد شد.

پور احمدی می‌گوید: هدف ما در صندوق هنر با توجه به شرایط دو سال اخیر که بر هنرمندان گذشته است و بیشترین آسیب درحوزه فرهنگ و هنر را شاهد بودیم و تعدادی پروژه در حوزه اقتصاد هنر آماده کرده ایم که از ابتدای سال آینده یکی یکی فعال خواهد شد و هدف اصلی ارتقای کسب و کارهای هنر و توجه و توانمند سازی هنرمندان است.

اعضای صندوق اعتباری هنر تا روزهای آینده به ۹۰ هزار عضو می رسند؛ بیش از ۶۷ درصد آن‌ها در شهرستان‌های مختلف و ۳۳ درصد در تهران ساکن هستند. ۴۵ هزار نفر از این افراد بیمه و رایانه بگیر هستند و ۶۰ درصد از سهم بیمه آن‌ها توسط دولت پرداخت می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.