چهارشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵

چگونگی تولید آثار سالم پلتفرم ها/۲

مهام: تولیدات نمایش خانگی با قبح شکنی، ترویج روابط نامشروع و... فرهنگ ملی و هویت دینی را تخریب می کنند/ انتظارمان نظارت قاطع و محکم است

علی مهام

سینماپرس: علی مهام تهیه کننده سینما و تلویزیون با توجه به اعلام نظر قطعی کمیسیون تلفیق بودجه در خصوص نظارت «ساترا» بر تولید آثار حرفه‌ای در فضای مجازی و تغییر رئیس این نهاد در خصوص چگونگی تولید آثار سالم پلتفرم ها گفت: تولیدات نمایش خانگی با قبح شکنی، ترویج روابط نامشروع و... فرهنگ ملی و هویت دینی را تخریب می کنند؛ ما به مراتب وضعیت تولیدات مان بدتر از سریال های مهوع شبکه «جم» و امثال آن شده است! روزگاری نگران این شبکه ها و سایر شبکه های ماهواره ای بودیم اما امروز وضعیت خودمان بدتر شده و در منجلابی فرو رفته ایم که راه گریزی از آن نمی توان متصور بود!

تهیه کننده سریال های تلویزیونی «حانیه» و «بازی نقاب ها» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: انتظارمان از آقای مقیسه نظارت و ممیزی قاطع و محکم است؛ ایشان بحمدالله یکی از مدیران کهنه کار، متعهد، انقلابی و دغدغه مند هستند و هدف اصلی شان ایجاد فضای سالم و ارزشی در تولیدات نمایش خانگی است.

وی ادامه داد: انتخاب فردی مانند آقای مقیسه در این دوران ولنگاری فرهنگی باعث خشنودی و شادی تمام ما است که دلمان برای حفظ و احیای ارزش های اسلامی و انسانی و انقلابی می تپد چرا که به راستی ولنگاری در تولیدات شبکه نمایش خانگی به حد بی نهایت رسیده و باید جلوی این رفتارها گرفته شود.

مهام سپس با تأکید بر اینکه آقای مقیسه باید یک شورای انقلابی و مقتدر برای برخورد با هنجارشکنان حوزه فرهنگ در شبکه نمایش خانگی تشکیل دهند اظهار داشت: ایستادگی جلوی ولنگاران این عرصه کار انفرادی نیست و نیاز به عزم جهادی با گروهی انقلابی دارد که بتوانند ان شاالله زین پس بر اساس ارزش ها مبادرت به تولید آثار کنند.

این سینماگر تأکید کرد: هرگز نباید اجازه دهیم فیلمیو و نماوا و امثال آن ها ساز خودشان را بزنند و فکر کنند به راحتی هر اثری را می توانند تولید کرده و به خانه های مردم غیور و انقلابی ایران اسلامی روانه کنند.

وی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به جا به جایی بودجه های نجومی در حوزه تولیدات نمایش خانگی متذکر شد: شبکه نمایش خانگی امروزه جایی برای جولان دادن بساز بفروش هایی شده که نه نظارت درستی روی کارشان وجود دارد و نه مصالح مرغوبی به کار می برند و اثرات حرکات مخربانه شان سال ها بعد آشکار می گردد. از این رو باید هرچه سریع تر جلوی این کاسبان حوزه فرهنگ گرفته شود که با ترویج ضد ارزش ها و بی حایی می خواهند فرهنگ ملی را ویران کنند.

مهام تصریح کرد: این باعث تأسف است که بودجه یک سریال تلویزیونی به اندازه بودجه حمل و نقل و پذیرایی یک اثر نمایش خانگی نیست! این باعث شرمساری است که عوامل این پروژه ها چند برابر عوامل تلویزیون پول می گیرند اما محتوای این آثار پوچ و سطحی نگرانه است.

وی در پایان این گفتگو افزود: آرزوی همه ما نظارت سفت و سخت بر تولیدات نمایش خانگی در تمامی زمینه ها است؛ از محتوای آثار گرفته تا پوشش و حجاب و گریم بازیگران و... همگی نیاز به بازنگری جدی و قاطعانه دارند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.